افسردگی مهم‌ترین عارضه‌ی سالمندی

مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان مهریز افسردگی را مهم‌ترین عارضه‌ی دوران سالمندی دانست و گفت: چون سالمند قدرت، توان و موقعیت اجتماعی و انگیزه‌های دوران جوانی را از دست داده است دچار افسردگی می‌شود. دکتر «احمد ابوئی» مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان مهریز در نشست با حضور بازنشستگان ثبت احوال سراسر استان، با تاکید بر اهمیت بهداشت […]

مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان مهریز افسردگی را مهم‌ترین عارضه‌ی دوران سالمندی دانست و گفت: چون سالمند قدرت، توان و موقعیت اجتماعی و انگیزه‌های دوران جوانی را از دست داده است دچار افسردگی می‌شود.

دکتر «احمد ابوئی» مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان مهریز در نشست با حضور بازنشستگان ثبت احوال سراسر استان، با تاکید بر اهمیت بهداشت سالمندی روش‌های بهبود وضعیت بهداشت و سلامت روانی افراد سالمند را برشمرد و افزود: علاوه بر عوامل محرک معمول در زندگی که همه‌ی افراد با آن مواجه هستند، بسیاری از سالمندان به علت محدودیت‌های حرکتی، دردهای مزمن، سستی یا دیگر مشکلات روحی و جسمی، توانایی زندگی مستقل را از دست داده و به برخی مراقبت‌های طولانی‌مدت نیاز دارند.

وی ادامه داد: هم‌چنین شرکت در فعالیت‌های هدفمند، ارتباطات شخصی و اجتماعی قوی، داشتن سلامت جسمی متناسب و متعادل و برخورداری از تغذیه مطلوب می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های این دوران به‌ویژه ابتلا به آلزایمر موثر باشد.

مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان مهریز افسردگی را مهم‌ترین عارضه‌ی دوران سالمندی دانست و گفت: چون سالمند قدرت، توان و موقعیت اجتماعی و انگیزه‌های دوران جوانی را از دست داده است به افسردگی دچار می‌شود و علائمی چون حساسیت‌های خلقی، احساس پوچی و بی‌ارزشی، تفکر نسبت به مرگ و توقعات زیاد از دیگران را نشان می‌دهند به‌طوری‌که محققان اعلام کردند که حدود ۲۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال دچار افسردگی هستند.

دکتر ابوئی در پایان برای ارزیابی سلامت بالینی بازنشستگان به انجام معاینات پزشکی آنان پرداخت.

«سیدمحمد طباطبائی»، مدیرکل ثبت احوال استان یزد نیز با اشاره به این‌که بازنشستگان آینه‌ی کارکنان امروزند، برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های آنان را سبب دلگرمی شاغلان دانست و گفت: این مهم است که کارکنان، آینده‌ی روشنی را پیش‌روی خود ببینند.

وی افزود: رسیدگی به امور بازنشستگان نیازمند عزم جدی است و توجه‌ی دولتمردان، قانونگذاران و مجریان را می‌طلبد و اداره‌کل ثبت احوال استان نیز در حد توان خود آماده استفاده از تجربیات پیشکسوتان ثبت احوال به ویژه در راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت است.

«سیدحسین رستگاری»، رییس سازمان بازنشستگی استان یزد نیز با حضور در جمع بازنشستگان ثبت احوال ضمن پاسخگوئی به پرسش‌های آنان، گزارشی از عملکرد این سازمان در یزد ارائه داد.

در این مراسم ارزیابی سلامت بالینی و معاینات پزشکی بازنشستگان ثبت احوال سراسر استان انجام شد.