بازنشستگان وزارت فرهنگ

آیین بزرگداشت سالمندان و بازنشستگان وزارت فرهنگ

آیین بزرگداشت سالمندان و بازنشستگان وزارت فرهنگ همزمان با روز جهانی سالمندان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و جمعی از بازنشستگان این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، آیین بزرگداشت سالمندان و بازنشستگان وزارت فرهنگ همزمان با روز جهانی سالمندان و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادری رئیس بهزیستی کشور ، خانم دکتر مژگان رضازاده، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، خانم عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ در امور اجتماعی در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

در این آیین عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ در امور اجتماعی با خیر مقدم به بازنشستگان این وزارتخانه، از آنها به عنوان سرمایه اجتماعی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای یاد کرد.

همچنین در این آئین آقای قادری دبیر شورای ملی سالمندان کشور و رئیس بهزیستی کشور نیز گفت: جامعه بزرگ بازنشستگی در ایران دارای جایگاه مهمی است و این جامعه ذخایر نخبگانی و فرزانگی ما هستند.

وی افزود: با کمک جامعه بازنشستگی می توان خط مشی و نقشه راه را به نسل جوان منتقل کرد. با استقرار دولت مرومی و تاکیدات رییس جمهور کرامت بخشی به قشر بازنشسته و سالمند در اولویت قرار گرفته است. سند سالمندی در حال پیگیری است و همکاران ما در سازمان بهزیستی تلاش می کنند افزایش مشارکت سالمندان را در مسائل اجتماعی داشته باشند.

قادری در پایان گفت: بیش از تعداد ۷۰ بنیاد فرزانگی دارای مجوز از سوی بهزیستی ابلاغ شده است و سازمان بهزیستی از بازنشستگان و همچنین بازنشستگان وزارت فرهنگ به این جامعه بپیوندند.

خانم دکتر مژگان رضازاده، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در حاشیه این همایش از بخش میز خدمت سالمندان خیریه بنیاد فرزانگان بشردوست به عنوان بنیاد فرزانگان استان تهران بازدید نمود.