مدیرکل سلامت شهرداری تهران

تهران/ شرکت ۸۸۰۰ سالمند در برنامه های نشاط سالمندی شهرداری تهران

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای ۲۲ دورهمی خاص سالمندان تهرانی که نخستین بار با عنوان «فعال شو» در مناطق ۲۲ گانه پایتخت اجرا می‌شود خبر داد.

«حمید صاحب» گفت: تاکنون در قالب این برنامه ۸۸۰۰ سالمند تهرانی عضو کانون‌های سالمندی مناطق ۲۲ گانه تهران ازبرنامه‌های شاد و سرگرم کننده این رویداد بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه در رویداد یاد ایام ازظرفیت‌ها و توانمندی سالمندان و نیز گروه‌های همکار در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای ایجاد نشاط و حال خوب زندگی میان سالمندان بهره گرفته شده است، افزود: در دورهمی یاد ایام با هدف کاهش انزوای اجتماعی، ارتقای نشاط اجتماعی، افزایش منزلت، ارتقای کیفت زندگی سالمندان، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی متناسب با نیاز‌های سالمندی و بهبود شرایط روحی و روانی آنان برگزار می‌شود.

شرکت ۸۸۰۰ سالمند در برنامه های نشاط سالمندی شهرداری تهران

صاحب اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله نمایش‌های نوستالژی، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برپایی میز خدمت، قدردانی از فعالان اجتماعی سالمند محلات و نیز عضو گیری برای کانون سالمندان انجام شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه توجه و کمک به تامین نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی سالمندان به عنوان یکی از اولویت‌های مورد تاکید از سوی مدیران ارشد شهرداری تهران در دستور کار اداره سلامت قرار دارد بیان داشت: پیش بینی می‌شود تا هفته ملی گرامیداشت سالمند در مهرماه آینده دست کم ۵۰ دورهمی در مناطق مختلف تهران اجرا و نزدیک به ۲۰ هزارسالمند در این دورهمی شرکت کنند.

به گفته صاحب، سالمندان تهرانی در سرا‌های محله کانون سالمندی دارند که در قالب این کانون ۱۸ عنوان برنامه در طول سال اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری برنامه‌های دوشنبه‌های سالمندی، رقابت‌های نشاط سالمندی، تور‌های گردشگری، سالم پیر شویم و گذر خاطره و راه اندازی مراکز توانمندسازی سالمندی اشاره کرد.