مسابقه ملی عکس «ریشه‌ها» در مرحله داوری

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، ژاله کرمانی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلان‌شهر اصفهان در سال گذشته به شهرهای دوستدار سالمند جهان، زیرمجموعه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ملحق شد. وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۱۴ شهر در جای‌جای جهان، جزو شهرهای دوستدار سالمند جهان هستند و اصفهان هم یکی […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

ژاله کرمانی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلان‌شهر اصفهان در سال گذشته به شهرهای دوستدار سالمند جهان، زیرمجموعه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ملحق شد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۱۴ شهر در جای‌جای جهان، جزو شهرهای دوستدار سالمند جهان هستند و اصفهان هم یکی از همان شهرها محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت جوانی جمعیت و حرکت جمعیتی کشور به سمت سالمندی، فرهنگ‌سازی روی این موضوع و کار فرهنگی در این زمینه، ضروری و تأثیرگذار است.

مدیر دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در دنیای امروز همه شهرها باید برای گروه سنی سالمند و کهنسال زیست‌پذیر شود و آن‌ها هم بتوانند از یک فضای مطلوب برای زندگی خوب بهره‌مند باشند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ پذیرش سالمند در جامعه تقویت شود و همه اقشار اعم از نوجوانان، جوانان و میانسالان برای دوران پیری و سالمندی برنامه داشته باشند تا بتوانند سالمندی مناسبی را سپری کنند و کمتر گرفتار مشکلات این دوره از زندگی شوند.

کرمانی‌اصفهانی ادامه داد: به همین منظور، آذرماه امسال دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان مسابقه ملی عکس را با عنوان «ریشه‌ها» در سطح ملی و با مشارکت شماری از هنرمندان طراحی کرد و فراخوان ملی داد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد ریشه‌ها در قالب تک‌عکس و مجموعه عکس طراحی شد و حدود دو هزار و ۸۰۰ تک عکس و ۹۰ مجموعه عکس به دبیرخانه رسیده است.

مدیر دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان گفت: نخستین فراخوان مسابقه تا نیمه بهمن‌ماه فرصت داشت که تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد. همچنین هفته اول اسفندماه مرحله اولیه داوری این رویداد ملی برگزار شده و در اردیبهشت‌ماه سال آینده، به مناسبت روز و هفته اصفهان برندگان این مسابقه اعلام خواهند شد.

وی اظهار کرد: عکاسانی از استان‌ها و شهرهای مختلف در این مسابقه ملی مشارکت کرده‌اند و این استقبال خوب برای اولین دوره قابل توجه بود.

کرمانی‌اصفهانی ابراز امیدواری کرد: با استمرار این مسابقه ملی در سال‌های آینده بتوانیم روی مسئله سالمندی و اهمیت این دوره از زندگی، فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش ایمنا، جوایز مسابقه در بخش تک‌عکس به این شرح است؛ نفر اول تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، نفر سوم تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تقدیر هیئت داوران برای دو نفر هر کدام مبلغ ۲۰ میلیون ریال.

جوایز مسابقه در بخش مجموعه عکس نیز به این شرح است؛ جایزه ویژه دوستدار سالمند و تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال؛ همچنین هیئت داوران جشنواره ریشه‌ها با اهدای لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال تقدیر می‌شوند.

به عکاسانی که آثار راه‌یافته به نمایشگاه دارند، در بخش تک‌عکس مبلغ سه میلیون ریال و مجموعه عکس مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به‌عنوان حق‌التألیف (به‌جز عکاسان دریافت‌کننده جوایز) تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس، سالمندان و دورهمی خانوادگی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، سالمندان و ارتباط بین نسلی، سالمند و ازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند، سفر و گردشگری، سالمند شادی و نشاط و سالمند و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سالمند و چالش‌های سلامتی، بیماری و اعتیاد از جمله محورهای موضوعی این مسابقه ملی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به آن‌ها آثار تولیدی خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.