تهران / سالمندان پایتخت با یکدیگر رقابت می‌کنند

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش همشهری آنلاین،«حمید صاحب» مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران درباره برپایی این فعالیت فرهنگی گفت:«شهروند از شهر مهم‌تر است. چون شهری موفق‌تر است که شهروند پویا و توانمندی داشته باشد. به همین خاطر وظیفه خودمان می‌دانیم که با انزوا سالمندان مقابله و برای تکریم آنها تلاش کنیم. […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش همشهری آنلاین،«حمید صاحب» مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران درباره برپایی این فعالیت فرهنگی گفت:«شهروند از شهر مهم‌تر است. چون شهری موفق‌تر است که شهروند پویا و توانمندی داشته باشد. به همین خاطر وظیفه خودمان می‌دانیم که با انزوا سالمندان مقابله و برای تکریم آنها تلاش کنیم. در همین راستا جشنواره گنجینه‌های شهر برای شناسایی سالمندان با استعداد  و توانمند بتدارک دیده شده است. در این جشنواره سالمندان شهر در زمینه فرهنگی و هنری با هم به رقابت‌ می‌پردازند.»

او درباره نحوه شرکت و ارسال آثار سالمندان (مرد و زن) ۶۰ سال به بالا در این جشنواره گفت:« فعالیت این جشنواره از ۱۲ اردیبهشت ماه یعنی هفته سلامت آغاز می‌شود و شهروندان سالمند تهرانی می‌توانند آثار خود را در قالب‌های هنری شعر، نقاشی، خاطره گویی، استندآپ، طراحی، بازیگری، خوشنویسی و هنرهای تجسمی تا پایان شش ماه نخست سال به خانه‌های سلامت محله خود ارسال کنند. آثار ارسالی گردآوری و با حضور داوران بررسی می‌شود و در نهایت برگزیدگان از سوی دبیرخانه منطقه ۸ معرفی و از آنها تقدیر و تجلیل می‌شود.»

همچنین «فاطمه تنهایی» شهردار منطقه۸ به تاریخ اختتامیه این جشنواره اشاره کرد و گفت:« آثار منتخب پس از ارزیابی نهایی انتخاب و برگزیدگان رشته های مختلف در مهرماه به مناسبت هفته ملی سالمندان با حضور مدیران ارشد شهری معرفی می‌شوند.»

 سالمندان پایتخت با یکدیگر رقابت می‌کنند

 در ادامه شهردار منطقه۸  هفته ملی سلامت را فرصت ارزشمند برای مشارکت آحاد جامعه نسبت به ترویج سبک زندگی سالم و ارتقاء سلامت شهروندان دانست و گفت: «در همین راستا ۱۷ عنوان ویژه برنامه سلامت محور در این منطقه درحال اجرا است. ارائه خدمات سلامت روان، مشاوره فردی و گروهی رایگان درسراهای محله، اجرای میز خدمت در ایستگاه‌های مترو و میدان‌های میوه و تره‌بار منطقه، عیادت از سالمندان و جانبازان  آسایشگاه‌، اجرای همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری از جمله این برنامه‌هاست.» ارائه خدمات سلامت و پایش سلامت شهروندان کم برخوردار در محله‌های محروم با مشارکت گروه‌های جهادی، اجرای پردیس سیار سلامت و آموزش مهارت‌های رفتاری به کودکان، برگزاری جشن بزرگ هفته سلامت و تقدیر از فعالان سلامت منطقه از دیگر برنامه‌هایی اجرایی این منطقه است.