دبیر علمی کنگره بین‌المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در کاشان

ارسال بیش از ۴۵۰ مقاله به کنگره بین‌المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در کاشان

دبیر علمی کنگره بین‌المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در کاشان گفت: بیش از ۴۵۰ مقاله به کنگره بین‌المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در کاشان ارسال شده است.

محسن تقدسی در حاشیه افتتاح کنگره بین‌المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در کاشان بیان کرد: پس از سه مرحله داوری ۲۷ مقاله به صورت سخنران و ۳۲۰ مطالعه به صورت پوستر پذیرفته شده اند.

وی با اشاره به اینکه کنگره در سه سالن اصلی، ارائه مقالات و کارگاه ها به صورت همزمان برگزار می شود، تصریح کرد: علاوه بر آن، برنامه ها به صورت وبیناری برای علاقمندانی که تمایل به شرکت مجازی دارند نیز برگزار می گردد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در گذشته تعداد زنان سالمند در منطقه کاشان بیش از مردان بودند اما امسال، مردان سالمند این منطقه نسبت به زنان، کمی بیشتر شده است.

تقدسی اظهار داشت: سالمندان قشری هستند که تجویز دارو برای آنها خطرناک و امکان مصرف دارو ندارند و وضعیت جسمی آنها به گونه‌ای است که نمی‌توان برای آنها عمل جراحی انجام داد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در کاشان اظهار داشت: در سال‌های اخیر به علت تغییر الگوی کار، افزایش سن سالمندی و همچنین تغییراتی که در ساختار خانواده‌ها ایجاد شده، سالمندی چهره خشن‌تری به خود گرفته است.