عناوین راهبردی و عملیاتی اختصاصی سالمندان وزارت آموزش پرورش

 

عناوین خدمات رفاهی قابل ارائه به کارکنان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش:

۱.                 خدمات بیمه و درمان.

۲.                 وام و تسهیلات.

  •   صندوق وام ضروری
  •   تسهیالت بانکی

۳.                 مراکز آموزشی–رفاهی فرهنگیان (خانه های معلم، باشگاه فرهنگیان، مراکز اسکان).

۴.                 مراکز اسکان ویژه بیماران صعب العالج فرهنگی.

۵.                 تأسیس باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش

۶.                 افزایش قدرت خرید:

  •  در حوزه افزایش قدرت خرید هر ساله ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته، از خدمات لیزینگ کالا و خودرو بهره مند می شوند.
  •  در حوزه مسکن نیز بر اساس تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی تاکنون واگذاری زمین برای احداث ۴۴ هزار واحد مسکونی با همکاری وزارت راه و شهرسازی نهایی گردیده که ۲۹ هزار نفر از واجدین شرایط اعم از شاغل و بازنشسته نسبت به افتتاح حساب، واریز وجه و تکمیل موجودی تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نموده اند و در حال اتصال به پروژه ها می باشند و بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به حساب مربوطه در بانک مسکن واریز نموده اند. ضمن اینکه میانگین پیشرفت پروژه های فرهنگیان در برخی استان ها و شهرهای جدید ۳۵ تا ۴۰درصد برآورد می شود.
  •  تقویت، توسعه و راه اندازی شرکت های تعاونی مصرف فرهنگیان به ۵۳۸تعاونی تا سال ۱۳۹۹در قالب ۲۶ اتحادیه مصرف استانی و رشد ۳۵ درصدی خدمات این بخش از تعاونی ها در راستای ارائه خدمات رفاهی به معلمان شاغل و بازنشسته، کاهش هزینه ها، افزایش قدرت خرید، توجه به ارائه محصولات با کیفیت مناسب و نازلترین قیمت در مقایسه با سایر مراکز عرضه کننده کالا و البته با رعایت صرفه و صالح معلمان.
  •  راه اندازی سامانه فروش مجازی اتما www.etema.ir  (اتحادیه مصرف فرهنگیان ایران) با هدف تأمین و توزیع کاالهای اساسی و لوازم خانگی مورد نیاز فرهنگیان به ویژه بازنشستگان به شیوه مجازی با همکاری ۵۳۸ شرکت تعاونی مصرف تحت پوشش اتحادیه با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی (زوجین فرهنگی ۶۰ میلیون تومان) و اقساط ۲۴ ماهه بدون پیش پرداخت
  •  توزیع بیش از ۱۵ هزار دستگاه لوازم خانگی تولید داخل بین فرهنگیان شاغل و بازنشسته توسط شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در سراسر کشور با تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی و باز پرداخت ۳۶ ماه علاوه بر سامانه اتما طی سال های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹.
  •  توزیع حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو با همکاری شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان و اتحادیه مصرف فرهنگیان ایران با شرایط ۴۰ درصد نقد و ۶۰ درصد اقساط ۳ تا ۵ ساله بین فرهنگیان.