فرماندار شهرضا مسئولان را به بهره‌گیری از تجربیات سالمندان فراخواند‏

تکریم سالمندان از سفارشات دین اسلام است این مطلب را سید محمدباقر محمدی فرماندار شهرضا در جمع سالمندان بیان داشت و افزود: مراقبت و نگهداری از سالمندان مورد تأکید ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است.  [divider] فرماندار شهرضا در همایش بزرگداشت مقام سالمندان گفت: ما در مقابل پیشکسوتان و سالمندان باید تعظیم و […]

تکریم سالمندان از سفارشات دین اسلام است این مطلب را سید محمدباقر محمدی فرماندار شهرضا در جمع سالمندان بیان داشت و افزود: مراقبت و نگهداری از سالمندان مورد تأکید ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است. 

[divider]

فرماندار شهرضا در همایش بزرگداشت مقام سالمندان گفت: ما در مقابل پیشکسوتان و سالمندان باید تعظیم و تکریم کنیم و رسیدن به سعادت مستلزم دعای خیر آنها و بهره‌گیری از تجربیات آنها است.

محمدی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های شاد و تفریحی برای سالمندان اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی و فضاهای سبز و پارک‌ها در شهر علاوه بر سلامت جسم و روح سالمندان بر جوانان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی بهره‌گیری از تجربیات سالمندان را یک سرمایه معنوی برای مسئولین دانست و افزود: بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان درتصمیم‌گیری‌های خرد و کلان با ایجاد تشکل‌های محلی باید در دستور کار قرار گیرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود سالمندان را به ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با جامعه فراخواند و گفت: ارتباطات عاطفی و اجتماعی با جوانان باید نقش پررنگ‌تری به خود بگیرد و با مشاوره و راهنمایی‌های خود درصدد رفع مشکلات آنها کوشا باشید.

در این همایش محمدعلی صادقی دبیر شورای سالمندان و رئیس اداره بهزیستی شهرضا ضمن ارائه گزارشی درخصوص وضع سالمندان این شهرستان و ارائه گزارشی پیرامون وضع رشد جمعیت سالمندان اظهارداشت: ۱۵هزار نفر از جمعیت شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند و براساس ارزیابی های انجام گرفته این آمار تا سال ۱۴۳۰ به رقم ۶۰ هزار نفر می‌رسد که باید از هم اکنون نسبت به بهبود زیرساخت های فرهنگی واجتماعی در این حوزه اقدام کنیم.

صادقی ساخت خانه مهر ورضوان دراین شهرستان را از مهم ترین فعالیت‌های انجام گرفته در راستای مراقبت ونگهداری سالمندان در شهرضابیان داشت وافزود: این دو طرح با مشارکت خیران نیکوکاربه اجرا در آمده است و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد اتمام کامل این دو مجموعه در راستای خدمت رسانی بیشتربرای قشرسالمندان باشیم.