نجف‌آباد| کهنسالی یک سرنوشت مشترک همگانی و یکی از مراحل رشد انسان است

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ضمن تبریک هفته خانواده؛ وظیفه دستگاه های دولتی در حفظ کرامت و منزلت سالمندان را مهم دانست و گفت: عملکرد هر دستگاه در ایجاد فضای مناسب برای سالمند و تلاش در صدد رفع نیازهای ایشان، گامی […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ضمن تبریک هفته خانواده؛ وظیفه دستگاه های دولتی در حفظ کرامت و منزلت سالمندان را مهم دانست و گفت: عملکرد هر دستگاه در ایجاد فضای مناسب برای سالمند و تلاش در صدد رفع نیازهای ایشان، گامی است در راستای ایجاد احساس مفید و کارآمد بودن برای سالمند و تلاشی است برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی و احساس ناتوانی در ایشان.

 وی در ادامه ضمن مطالبه برنامه های هر دستگاه در خصوص سند ملی سالمندان، از اهمیت حضور سالمندان در جامعه گفت و افزود: کهنسالی یک سرنوشت مشترک همگانی و یکی از مراحل رشد انسان است؛ سالمندان به ظاهر پیر و ناتوان شده اند و به عبارتی به مرحله باز نشستگی رسیده اند، اما واقعیت این است که این افراد توانایی‌های بسیاری دارند که به تناسب سن و امکان می‌توانند آنها را مورد استفاده و بهره برداری قرار دهند و استفاده از تجارب سالمندان، استفاده از راه و روش های امتحان شده و مطمین است.

در این نشست رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد نیز  با اشاره به اهمیت سالمندان و خانواده گفت: در محور خانواده سالم و موفق، اهمیت و تکریم سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است و خانواده بعنوان مربی و تربیت‌کننده فرزندان، نقش بسزایی را درآموزش و فرهنگ‌سازی تکریم سالمندان در جامعه ایفاد می‌کند. 

وی افزود: سالمندی بحران و پایان زندگی نیست و نشاط در جمعیت سالمندی اهمیت بالایی دارد. از این رو باید با توجه به سند ملی سالمندان و مواردی از قبیل مناسب سازی فضای شهری، ایجاد فرهنگ تکریم ایشان و همچنین ایجاد برنامه های فرهنگی و تفریحی برای سالمندان تاکید داشت.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست در خصوص موضوعاتی از قبیل شناسایی سالمندان موفق شهرستان و استفاده از تجارب آنها، ایجاد فضای مناسب تفریحی آموزشی برای سالمندان، راه اندازی و بهره‌وری از کانون بازنشستگان شهرستان و … بحث و گفتگو  تبادل نظر شد.

نجف‌آباد| کهنسالی یک سرنوشت مشترک همگانی و یکی از مراحل رشد انسان است

نجف‌آباد| کهنسالی یک سرنوشت مشترک همگانی و یکی از مراحل رشد انسان است