مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران

افزایش رفاه اجتماعی سالمندان هدف و اولویت بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان بیمه گر پایه مصمم است، تا با استفاده از برنامه های بیمه ای، رفاه اجتماعی سالمندان را افزایش دهد.

دکتر محمد مهدی ناصحی در وبینار بین المللی” مراقبت بلند مدت سالمندان با تاکید بر خدمات بیمه ای ” گفت: همانطور که می دانید جمعیت ایران در حال حاضر در مرحله انتقال ساختار سنی از جوانی به سال‌خوردگی است و روند سال‌خورده‌شدن جمعیت مؤید این نکته است که سازمان‌های بیمه‌گر باید به فکر آمادگی های لازم برای مدیریت بهینه منابع باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از دستگاه های همکار در بحث سلامت سالمندی در ایران به شما که در مسیر تغییر و پیشرفت این حوزه قدم گذاشته‌اید تبریک می گوید.

وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان بیمه گر پایه مصمم است، تا با استفاده از برنامه های بیمه ای برای پوشش هزینه های مراقبت های بهداشتی و درمانی سالمندان؛ رفاه اجتماعی، فیزیکی، عاطفی و به خصوص اقتصادی آنان را افزایش دهد.

دکتر ناصحی اظهار داشت: ما رسالت خود را بر این می‌دانیم و علاقه مندیم که با برنامه ریزی آینده محور برای حل مشکلات سالمندان، تدوین بسته خدمتی ویژه و تأمین منابع مالی پایدار، به حمایت و رفاه سالمندان کمک کرده و با مراقبت های صحیح و درست به سمت سالمندی سالم و فعال گام برداریم.

وی گفت: در این راستا، اهمیت تحقیق، بررسی و الگوبرداری از تجربه کشورهای موفق در حوزه مراقبت های بهداشتی و درمانی سالمندان مورد توجه است و برگزاری کارگاه های آموزشی این چنینی برای برنامه ریزی‌های حوزه سالمندان کارآمد و مفید خواهد بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت ایران با هدف پوشش بیمه ای همگانی سلامت و ارائه خدمات پایه سلامت به‌طور یکسان به ‌تمامی مردم ایران در دو بخش سرپایی و بستری تشکیل شده است و در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر از ایرانیان در ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

دکتر ناصحی در پایان از برگزار کنندگان این وبینار ارزشمند، اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و مؤسسه HelpAge International و نیز همکاران خود که این فرصت آموزشی، عالی را فراهم کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: امید است برگزاری این کارگاه آموزشی گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در ایران باشد و امیدوارم که این تعاملات و همکاری های سازنده و مهم در آینده نیز ادامه یابد.