افتتاح مرکز آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان

مرکز خیریه آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان نشاط مهریز به منظور آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان به مساحت ۲۷۰ مترمربع و با هزینه بالغ بر ۳میلیارد ریال احداث گردیده است. مرکز خیریه آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان نشاط مهریز به منظور آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان به مساحت ۲۷۰ مترمربع و […]


مرکز خیریه آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان نشاط مهریز به منظور آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان به مساحت ۲۷۰ مترمربع و با هزینه بالغ بر ۳میلیارد ریال احداث گردیده است.

مرکز خیریه آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان نشاط مهریز به منظور آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان به مساحت ۲۷۰ مترمربع و با هزینه ۳ میلیارد و ششصد میلیون ریال با حضور دکتر عفتی مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد، دکتر غنیمت معاون توان بخشی سازمان بهزیستی استان یزد، اقای فخری رییس هلال احمر، سرهنگ خدایی فرمانده  انتظامی منطقه مهریز، آقای رستگاری فرماندار شهرستان مهریز، آقای زارع معاونت فرمانداری شهرستان مهریز، مهندس صمدیانی ریاست میراث فرهنگی شهرستان مهریز، آقای مهندس نوری رییس انجمن آسیب نخاعی های استان یزد، آقای علیزاده رییس بهزیستی شهرستان مهریز و جمعی دیگر از مسئولین، خیرین، اعضای هیئت مدیره خانه سالمندان و اعضای انجمن آسیب نخاعی های استان یزد افتتاح گردید.

در آغاز این مراسم آقای دکتر ابویی مدیرعامل خانه سالمندان نشاط مهریز به سخنرانی پرداختند و ضمن خوش آمدگویی به میهمانان این مراسم از خیرین گرامی تقدیر نمودند.

در ادامه اقای دکتر عفتی مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد در صحبت هایی  با تشکر از خیرین و خاطرنشان کردن همت خوب خیرین مهریزی، اهمیت آموزش اشخاص دارای معلولیت و سالمندان را یادآور شدند.

از دیگر برنامه های افتتاحیه معرفی شیوه توانبخشی و اهمیت  آموزش در این مرکز بود که توسط فیزیوتراپیست آقای راستی و آقای مهندس نوری رییس انجمن آسیب نخاعی های استان یزد توضیحات لازم به میهمانان داده شد.

آقای مهندس نوری با بیان ضرورت آموزش های لازم به اشخاصی که دچار آسیب نخاعی می شوند گفت: شخصی که دچار َآسیب دیدگی نخاع می شود به صورت ناگهانی با یکسری محدودیت ها روبرو می شود و حتی جابه جایی وی با مشکلات فراوانی همراه است که با سختی فراوان و سپری کردن زمان زیاد با آزمون و خطا به یکسری توانایی ها دست پیدا می کند و با وجود این مرکز، اشخاصی که دچار معلولیت شده اند می توانند پیشرفت مطلوبی  داشته باشند و به استقلال برسند.

شایان ذکر است مرکز توانبخشی نشاط شامل قسمت های فیزیوتراپی، تمرین درمانی، لیزردرمانی، گفتار درمانی، سوزن خشک، مشاوره و روانشناسی فردی و گروهی و آموزش معلولین و سالمندان توسط خیر مقدم حاج قاسم زارع بیدکی فرزند محمد جواد به یادمان همسر خود زنده یاد معصومه زارع بیدکی احداث گردیده است.