معرفی خانه سالمندان نشاط مهریز

خانه سالمندان نشاط مهریز یک مرکز خیریه است که از سال ۱۳۷۲ تاسیس و توسط هیات امنا و هیئت مدیره به صورت افتخاری زیر نظر سازمان بهزیستی افتخار مراقبت از سالمندان سراسر استان و حتی خارج از استان را دارد. این مرکز دارای ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت و دارای بیش از ۴۰۰۰ متر مربع زیر […]


خانه سالمندان نشاط مهریز یک مرکز خیریه است که از سال ۱۳۷۲ تاسیس و توسط هیات امنا و هیئت مدیره به صورت افتخاری زیر نظر سازمان بهزیستی افتخار مراقبت از سالمندان سراسر استان و حتی خارج از استان را دارد.
این مرکز دارای ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت و دارای بیش از ۴۰۰۰ متر مربع زیر بنا شامل ساختمان های نگهداری و مراقبت سالمندان مردو زن، سالن اجتماعات و ساختمان اداری، مسجد، آشپزخانه، غذاخوری، درمانگاه، انبار و رختشویخانه می باشد.
در راستای سیاست های سازمان بهزیستی در امر توسعه مراکز روزانه سالمندی به منظور بالا بردن کیفیت زندگی و توانبخشی سالمندان، آسایشگاه خیریه سالمندان مهریز نیز با دارا بودن ۲ مرکز روزانه ی سالمندی در سطح شهر مهریز پذیرای ۱۰۰نفر از سالمندان مهریز می باشد که اهدف این مراکز تمرکز بر توانمندسازی سالمندان در زندگی و با تکیه بر دانش، مهارت ها و توانایی های آنان و پیشگیری از افت توانایی ها و آسایشگاهی شدن سالمندان به وسیله ارائه خدمات مراقبتی و تقویت وظیفه و حس خودمراقبتی و تشویق سالمند به حضور در اجتماع است و با این اهداف کلاس های آموزشی و خدمات توانبخشی به صورت رایگان به سالمندان ارائه می شود.
از دیگر بخش های خانه سالمندان نشاط مهریز درمانگاه است و این مرکز تخصصی درمانی شامل قسمت های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، دندانپزشکی، مامایی، کارشناس تغذیه، مشاوره، فیزیوتراپی و پزشک می باشدکه علاوه بر سالمندان به عموم مردم نیز خدمات رسانی می نماید.
در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر سالمند زن و مرد در مرکز سالمندان نشاط مهریز تحت مراقبت بوده که این سالمندان متعلق به سراسر استان یزد و حتی خارج از استان می باشد و بیش از ۷۰نفر در اسایشگاه مشغول به کار هستند.
شایان ذکر است در حال حاضر مدیر خانه سالمندان مهریز آقای دکتر احمد ابوئی می باشد که بیش از یک دهه است به عنوان مدیر این مرکز در خدمت سالمندان عزیز استان می باشد .