خراسان شمالی/ لزوم احترام به سالمندان به عنوان گنجینه های معنوی و تجربی

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه ساماندهی سالمندان که درمحل استانداری خراسان شمالی برگزارشد، بر احترام و تکریم سالمندان تاکید کرد وگفت: احترام به سالمندان علاوه برتکلیف اداری، تکلیف اخلاقی شرعی و مذهبی است. وی با بیان اینکه نیاز سالمندان نیاز مالی نیست، افزود: سالمندان در جامعه ایرانی نیازمند […]

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه ساماندهی سالمندان که درمحل استانداری خراسان شمالی برگزارشد، بر احترام و تکریم سالمندان تاکید کرد وگفت: احترام به سالمندان علاوه برتکلیف اداری، تکلیف اخلاقی شرعی و مذهبی است.
وی با بیان اینکه نیاز سالمندان نیاز مالی نیست، افزود: سالمندان در جامعه ایرانی نیازمند توجه و کرامت هستند.
وی استفاده از توان و ظرفیت سالمندان را در زمینه های مختلف با تاکید بر احترام و تکریم آنها به عنوان گنجینه های تجربه مورد تاکید قرار داد.
رضا الله وردی بردر، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز دراین جلسه تعداد سالمندان استان را ۶۹ هزار و ۸۹۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان نیازمند تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی گفت: هم اکنون در استان ۳ مرکز شبانه روزی برای نگهداری سالمندان نیازمند وجود دارد.
الله وردی تصریح کرد: اجرای طرح مراقبین سالمندان ، ویزیت در منزل، پرداخت هزینه های پزشکی، پرداخت اقلام توانبخشی و تشکیل بنیاد فرزانگان را از جمله برنامه های سازمان در راستای حمایت از سالمندان است.
وی از جمله اقدامات سازمان را توسعه مراکز توان بخشی و آموزشی روزانه برای سالمندان دانست و تصریح کرد: هم اکنون سه مرکز در استان راه اندازی شده که فعالیت های کار درمانی، فیزیوتراپی، توانبخشی، تفریحی و اوقات فراغت را برای سالمندان انجام می دهد.