آمار فوت سالمندان کاهش یافته است

سرپرست آسایشگاه سالمندان صادقیه:یکی از ویژگی های آسایشگاه صادقیه این است که ملاقات روزانه دارد و همه مردم می توانند برای ملاقات مراجعه نمایند.

دکتر فشارکی سرپرست آسایشگاه سالمندان صادقیه گفت:یکی از ویژگی های آسایشگاه صادقیه این است که ملاقات روزانه دارد و همه مردم می توانند برای ملاقات مراجعه نمایند.

سرپرست آسایشگاه سالمندان صادقیه هدف از برگزاری نشست را شناساندن مظلومیت افراد سالمند دانست و گفت: یکی از ویژگی های آسایشگاه صادقیه این است که ملاقات روزانه دارد و همه مردم می توانند برای ملاقات مراجعه نمایند.

در این مکان باشگاه ورزشی برای تفریح و ورزش سالمندان زیر نظر کارشناس فیزیوتراب برقرار است و روزهای زوج سالمندان می توانند از فیزیوتراپی و باشگاه استفاده نمایند.

امام جمعه یادآور شد: همچنین اردوهای تفریحی و زیارتی برای سالمندان گذاشته می شود تا با شرکت در این اردوها بتوانند شاد شده و روحیه خود را بالا ببرند.

برنانمه موسیقی درمانی در حد شاد شدن سالمندان اجرا می شود و در خصوص تغذیه سالمندان تلاش نمودیم زیر نظر کلینیک های تغذیه ای با تنظیم رژیم غذایی زیر نظر کارشناسان عملکرد قابل قبولی را ارایه کنیم.

* حدود ۴۰۰ نفر سالمند مورد پذیرش قرار گرفته اند
امام جمعه تاکید کرد: در طول هفته حدود ۷ یا ۸ مورد پذیرش وجود دارد و در این زمینه کار فرهنگی شده و سعی نمودیم چنانچه سالمندی را به آسایشگاه می آورند از طریق گفتار به فرزندانشان بفهمانیم که به پدر و مادر شان نیکی کنند و اگر قبول کردند والدین شان را با خود می برند از هر ۱۰ مورد قریب به ۵ مورد به کانون خانواده باز می گردند.

آمار فوتی های سالمند به نسبت کاهش یافته است و در زمینه بهداشت و تغذیه و موسیقی درمانی و … توجه ویژه ای صورت پذیرفته تا آمار فوتی ها کمتر شود.

سرپرست آسایشگاه سالمندان صادقیه متذکر شد: میانگین سنی سالمندان حدود ۷۵ سال است و کمتر از ۶۰ ساله ها را پذیرش نمی کنیم.

همچنین بیماران اعصاب و روان، زخم بستر، تصادفی ها پذیرش نمی شوند و هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر سالمند مورد پذیرش قرار گرفته اند.

جلسات ماهیانه با پرسنل فعال در مرکز وجود دارد و خدمات به این سالمندان بهتر از هر عبادتی است که به پرسنل توصیه می نماییم.

همچنین حسینیه ای برای سالمندان ساخته شده که به مناسبت های مختلف سوگواری هم برایشان می گذاریم و در دهه فاطمیه مراسم عزاداری برگزار شد.

1625757

* ارایه عملکرد ها به نسبت خوب بوده اند
همچنین مسوول فنی آسایشگاه در ادامه این نشست گفت: همه ما در اصل در تلاش برای رسیدن به یک هدف ایم و آن خدمت رسانی به افراد سالمند است.

عدالت تصریح کرد: عملکردها نسبتا خوب بوده و البته با وجود مشکلات سعی شده که معضلات را حل نموده و اگر نگاه بیشتری به مظلومان و مستمندان صادقیه شود، در تلاشیم که با مساعدت بهزیستی و مسولان با تمام محدودیت هایی که هست عملکرد خوبی را در ارایه خدمات داشته باشیم.

* با فرهنگ سازی سالمندان را به رژیم غذایی متناسب شان آگاه نمودیم
دکتر فشارکی عضو هیات مدیره آسایشگاه هم متذکر شد: در خصوص موضوع دارویی اگر پزشک دارو داشت ارایه می کند و داروخانه هم مهیا است و اگر دارویی نباشد از بیرون تهیه می شود وبسیاری از شرکت ها هم اهدا دارو به آسایشگاه دارند و استاندارد های لازم در خصوص سیستم تغذیه، مسایل روانکاوی، کلینیکی و … حدالمقدور به وسیله پزشکان، پرستاران و… رعایت شده است.

وی یادآور شد: قبلا از این که سالمندتان را به اینجا بیاورند چامعه باید پویا شود، سالمند کسی است که ناتوانی کاری پیدا کرده و از نظر روحی و روانی ناتوان شده و این پیری زود رس است. با شادمان نمودن سالمندان، امید به زندگی را در آنان ایجاد کنیم و آنها را فعال کنیم اینجا علاوه بر اینکه بخش های تخصصی دارد ، پزشک اورژانس هم برای رسیدگی به سالمندان مهیا است.

فشارکی در خاتمه متذکر شد: سالمندان با داشتن پرونده پزشکی ازطریق آزمایش چکاپ شده و سعی نمودیم با فرهنگ سازی سالمندان را به رژیم غذایی متناسب شان آگاه نماییم.