صفحه نخست » خط تلفنی صدای سالمندان

لیست اسامی اساتید و کارشناسان داوطلب براساس تخصص و حوزه فعالیت آنان به‌صورت روزانه بروزرسانی خواهد شد ضمن اینکه درخواست می‌شود تنها در زمان‌های مقرر شده نسبت به برقراری تماس اقدام شود همچنین این خدمات تا شکست کامل کرونا ادامه دارد.

 

به جای مراجعه به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می گردد می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir  با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دریافت نمایند.

۲- شماره تلفن ۴۰۳۰

برای خود ارزیابی و کسب اطلاعات در خصوص علائم بیماری با این شماره تماس بگیرید.

پس از انجام غربالگری و مشکوک بودن فرد، مراقب سلامت از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ با افراد مشکوک ثبت می‌شود در سامانه تماس خواهد گرفت و مشاوره و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

۳- شماره تلفن ۱۱۵

برای خود ارزیابی و کسب اطلاعات در خصوص علائم بیماری با شماره تلفن ۱۱۵ تماس گرفته و داخلی ۱ را فشار دهید.

۴- سامانه ۱۲۳ کرونا به نشانی۱۲۳corona.com

سامانه ۱۲۳ کرونا در پاسخ به نیاز مراقبت از راه دور، خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف و موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در منزل توسط پزشکان و مراقبان سلامت، راه‌اندازی شده است.

۵- شماره تلفن  ۱۹۰ وزارت بهداشت

این سامانه با چهار خط فعال و با حضور کارشناسان بهداشتی، درمانی و پزشک عمومی دوره دیده به سئوالات مردم در زمینه بیماری کرونا پاسخ می دهد.

۶- سامانه غربالگری، پایش و پیگیری بیماری کوید ۱۹ صنعت نفت  https://www.piho.ir/fa/corona

برای استفاده کارکنان رسمی، قرارداد مدت معین، مدت موقت شاغل و بازنشسته و تحت تکفل ایشان فراهم شده است. نحوه ورود به سامانه از طریق شماره پرسنلی و کد ملی شاغل امکان‌پذیر است.

۷- خط تلفنی صدای سالمند مشاوره رایگان تلفنی سالمندان و بازنشستگان

با توجه به شیوع کرونا جهت کاهش مراجعه سالمندان به مراکز درمانی و کاهش استرس خانواده آنها، اساتید و کارشناسان مرکز تحقیقات و گروه آموزشی سالمندی دانشگاه و انجمن علمی سالمندان ایران پاسخگوی سوالات خواهند بود.   دکتر دلبری متخصص طب سالمندان زمان پاسخگویی ساعت  ۱۰ الی ۱۴  شماره تماس  ۰۹۰۵۱۷۱۶۴۷۴

 

سازمان بهزیستی کشور , ویروس کرونا ,