لزوم مراقبت از سلامت روان سالمندان در کنار سلامت جسمی

کارشناس مسئول سالمندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان روش‌هایی برای برگرداندن سلامت روحی و روانی سالمندان گفت: نباید از سلامت روان سالمندان در کنار سلامت جسمی آنان غافل شد.  [divider] سید جواد فصیح‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که افسردگی می‌تواند موجب تهدید سلامت سلامندان شود، باید بدانیم که اگر از سالمندان مراقبت می‌کنیم […]

کارشناس مسئول سالمندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان روش‌هایی برای برگرداندن سلامت روحی و روانی سالمندان گفت: نباید از سلامت روان سالمندان در کنار سلامت جسمی آنان غافل شد.

 [divider]

سید جواد فصیح‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که افسردگی می‌تواند موجب تهدید سلامت سلامندان شود، باید بدانیم که اگر از سالمندان مراقبت می‌کنیم آن‌ها را مورد حمایت عاطفی نیز قرار دهیم.

وی با اشاره به علایم بروز افسردگی در سالمندان اظهار داشت: کاهش وزن و اشتها، اختلال خواب، احساس بی‌ارزشی و سربار بودن، تصور مداوم مرگ، کاهش یا عدم علاقه به سرگرمی‌ها و تفریحات پیشین، گوشه‌گیری و کناره‌گیری از اجتماع و نشانه‌های افسردگی سالمندان است.

کارشناس سالمندان مرکز بهداشت بویراحمد با تاکید بر جدی گرفتن این مشکل در افراد مسن عنوان کرد: با افزایش فعالیت ذهن و بدن، افسردگی کاهش می‌یابد و باید سالمندان افسرده را به فعالیت‌های مورد علاقه آنان ترغیب کرد.

وی توصیه کرد: با ایجاد زمینه‌هایی مانند قدم‌زدن، فعالیت‌های هنری، دیدن فیلم یا رفتن به موزه و هر آنچه موجب فعال نگه‌داشتن ذهن و جسم سالمند شود، موجب بازگشت سلامت او شوید.

فصیح‌فرد ادامه داد: بیرون رفتن گروهی، ملاقات با دوستان و آشنایان و رفتن به اجتماعات و گروه‌های همسالان می‌تواند سالمندان را در مقابله با تنهایی و انزوا یاری دهد.

کارشناس سالمندان مرکز بهداشت بویراحمد یادآور شد: اگر قادر به شناسایی علایم افسردگی و یافتن راه‌های موثر برای حمایت از سالمندان مبتلا به افسردگی باشیم، آن‌ها نیز می‌توانند زندگی شاد و شیرینی را تجربه کنند.

وی با بیان روش‌هایی برای برگرداندن سلامت روحی و روانی سالمندان تاکید کرد: نباید از سلامت روان سالمندان در کنار سلامت جسمی آنان غافل شد.