افتتاح دومین مرکز نگهداری از سالمندان قدس تا پایان شهریور ماه

خبرگزاری مهر: رئیس اداره بهزیستی قدس از افتتاح دومین مرکز نگهداری سالمندان قدس تا پایان شش ماه نخست سالجاری خبر داد. [divider] احسان سبزگلین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان و به منظور تامین نیاز مددجویان تحت پوشش حوزه اجتماعی و توانبخشی بهزیستی شهرستان قدس، سبد غذایی از سوی […]

خبرگزاری مهر: رئیس اداره بهزیستی قدس از افتتاح دومین مرکز نگهداری سالمندان قدس تا پایان شش ماه نخست سالجاری خبر داد.

[divider]

احسان سبزگلین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان و به منظور تامین نیاز مددجویان تحت پوشش حوزه اجتماعی و توانبخشی بهزیستی شهرستان قدس، سبد غذایی از سوی این اداره در نظر گرفته شد.

این مسئول عنوان کرد: این سبد که شامل کالاهایی از قبیل برنج، مرغ، روغن، رب، ماکارونی و… بود، در بین ۶۰ مددجوی تحت پوشش توزیع شد.

  • کمک نقدی و توزیع ۶۰ سبدغذایی بین مددجویان تحت پوشش

وی ادامه داد: همچنین به منظور دلجویی و بررسی مشکلات خانواده های مددجویان، به همراه امام جمعه از این خانواده ها بازدید به عمل آمد و پس از استماع مشکلات این افراد، دستورات لازم برای رسیدگی و رفع این مشکلات صادر شد، همچنین به هرکدام از این خانواده ها مبلغ یک میلیون ریال کمک نقدی اهدا شد.

رئیس اداره بهزیستی قدس گفت: بنابر برنامه ریزی ها مقرر شد پس از لیالی قدر، فرماندار شهرستان به همراه معاونان نیز از این خانواده ها بازدید داشته باشند.

  • خدمات رسانی به ۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی

سبزگلین خبر داد: به منظور تقویت روحیه و ایجاد نشاط در مددجویان، برنامه ای برای اعزام ۳۲ نفر از این افراد به اردوی سیاحتی تفریحی در نظر گرفته شده است که پس از ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.

این مسئول در بخش دیرگی از سخنان خود به تعداد مددجویان این اداره اشاره کرد و افزود: اداره بهزیستی قدس دو هزار و ۵۰۰ خانواده و به عبارتی ۶ تا ۸ هزار مددجو را تحت پوشش دارد.

  • افتتاح دومین مرکز نگهداری از سالمندان قدس تا پایان شهریور ماه

وی یادآور شد: در حال حاضر یک مرکز نگهداری سالمندان با ظرفیت ۴۰۰ نفر در این شهرستان فعال است که با توجه به نیاز شهروندان، بنابر برنامه ریزی ها مقرر شده است تا پایان شش ماه نخست سالجاری، یک مرکز دیگر در شهرستان جانمایی و افتتاح شود.

رئیس اداره بهزیستی قدس عنوان کرد: در حوزه توانبخشی نیز چندین مرکز در سطح این شهرستان فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به مرکز “آویژه” ویژه نگهداری از معلولین بالای ۱۴ سال اشاره کرد، این مرکز هم اکنون با ظرفیت ۴۰ نفر فعال است.

این مسئول ادامه داد: مرکز حرفه آموزی “مهرگان” با ظرفیت ۴۰ نفر و مرکز حرفه آموزی و روانشناسی فرزندان اوتیسم با نام “فرزندان آفتاب” نیز از دیگر مراکز فعال در سطح شهرستان هستند.

  • کارگاه تربیت مربی آموزش خانواده در قدس برگزار می شود

وی در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی آموزش خانواده در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: در راستای اهداف باشگاه مدرسین ازدواج و خانواده قدس مقرر شد با توجه به نیاز و اولویتهای اعضای باشگاه، کارگاه تربیت مربی آموزش خانواده در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه سالجاری برگزار شود.

سبزگلین گفت: این کارگاه به صورت یادگیری فعال و به مدت ۱۶ ساعت  توسط  فرشته نگراوی برگزار شود و سرفصل های آموزشی آن شامل آموزش مهارتهای ارتباطی بین زوجین، مهارت حل تعارض، نقشهای جنسیتی و شیوه های فرزندپروری است.