بزرگترین وقف بهاری به سالمندان رسید

یک فرد ایرانی خیر اندیش ساکن کویت، بزرگترین وقف بهاری ۹۳ را به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به ثبت رساند. رجبعلی ملکی (واقف ایرانی مقیم کویت) اظهار داشت: با هدف خدمت به همنوعان در روستای محل سکونت اجداد خود در لنجان اقدام به اختصاص بیش از ۱۲۰۰ متر زمین برای ساخت خانه سالمندان کرده‌ام. این […]

یک فرد ایرانی خیر اندیش ساکن کویت، بزرگترین وقف بهاری ۹۳ را به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به ثبت رساند.

رجبعلی ملکی (واقف ایرانی مقیم کویت) اظهار داشت: با هدف خدمت به همنوعان در روستای محل سکونت اجداد خود در لنجان اقدام به اختصاص بیش از ۱۲۰۰ متر زمین برای ساخت خانه سالمندان کرده‌ام.

این واقف خیراندیش افزود: این آسایشگاه در صورت احداث گنجایش ۱۲۰ تن از سالمندان را در منطقه خواهد داشت و هزینه ساخت ان را از محل پس انداز فرزند مرحومم که دندانپزشک ساکن امریکا بود تامین خواهد شد.

واقف خیر اندیش اصفهانی که هم اکنون ساکن کشور کویت است یادآور شد: پس از بازگشت فرزندم از امریکا و فوت ناگهانی او تصمیم گرفتم که یک کار خیر برای او در روستای محل سکونتم انجام دهم و در این راستا احداث این بنا را به عنوان  باقی الصالحات انجام خواهم داد.

65images000
به گفته این واقف خیر اندیش، زمین این خانه سالمندان از ۴۷ سال پیش تاکنون متعلق به وی بوده است و با وجود ارزش میلیاردی آن، همچنان تصمیم به ساخت آن گرفته است.

ملکی در پاسخ به این سوال که چگونه هزینه‌های میلیاردی ساخت این موقوفه را تأمین خواهید کرد، گفت: علاوه بر پس اندازی که از فرزند مرحومم به جا مانده است تلاش کرده‌ام که از درامد خود در کشور کویت در این جهت هزینه کنم.

این واقف خیر اندیش همچنین آمادگی خود را برای تأسیس درمانگاه و کتابخانه با همکاری خیرین منطقه و سازمان اوقاف اعلام کرد و متذکر شد: برای اداره این موقوفه خود و فرزندانم آمادگی کامل داریم و به نظر من اشراف سازمان اوقاف بر ان موجب خواهد شد که همیشه برای مردم مثمر ثمر باقی بماند.

این نیکوکار اصفهانی که ۷۸ سال سن دارد در مورد اقدام خداپسندانه وقف خانه سالمندان اظهار داشت: هرکسی در طول حیات خود باید حساب کار خود را بکند چرا که دنیا فانی و انسان رفتنی است و من هم گفتم با این کار، به کشور و مردم نجیب آن خدمتی کرده باشم.

این خیر نیک اندیش متذکر شد: در دوران جنگ تحمیلی نیز با ارسال مبالغی برای ساخت مسجد و مدرسه در منطقه محروم لنجان اقدام کرده بودم.