“بانوان سالمند” این ورزش‌ها را دریابند

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در خصوص ورزش‌های مناسب برای بانوان سالمند گفت: هدف ما در سالمندان حفظ تعادل و پیشگیری از قوز کردن است. اما به طور کلی آب درمانی، ورزش‌های کششی و استقامتی خفیف و ورزش‌های ایروبیک و هوازی ملایم برای سالمندان توصیه می‌شود.  وی اظهار داشت: ورزش‌های آقایان و خانم‌ها تفاوت عمده‌ای […]

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در خصوص ورزش‌های مناسب برای بانوان سالمند گفت: هدف ما در سالمندان حفظ تعادل و پیشگیری از قوز کردن است. اما به طور کلی آب درمانی، ورزش‌های کششی و استقامتی خفیف و ورزش‌های ایروبیک و هوازی ملایم برای سالمندان توصیه می‌شود.
 وی اظهار داشت: ورزش‌های آقایان و خانم‌ها تفاوت عمده‌ای ندارد و تقریبا مشابه هستند اما به دلیل اینکه پوکی استخوان در خانم‌ها شایع‌تر است، تعدادی از ورزش‌هایی که برای تصحیح مشکلاتی از قبیل ایجاد قوز است توصیه می‌شود. 
 
این متخصص طب فیزیکی در ادامه گفت: برای خانم‌های سالمند ورزش‌های پیشنهادی ما پیاده روی، ایروبیک، ورزش‌های کششی و نرمش‌هاست. 
 
وی در پایان گفت: پوکی استخوان در خانم‌ها موجب خمیدگی یا ایجاد قوز می‌شود که ورزش ملایم شانه و گردن از این مشکل پیشگیری می‌کند.