هزینه درمانی سالمندان بی‌بضاعت چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال آینده هزینه درمانی و دارویی تمامی سالمندان بی‌بضاعت شهری استان اعم از زیر پوشش و غیر پوشش از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال آینده هزینه […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال آینده هزینه درمانی و دارویی تمامی سالمندان بی‌بضاعت شهری استان اعم از زیر پوشش و غیر پوشش از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال آینده هزینه درمانی و دارویی تمامی سالمندان بی‌بضاعت شهری استان اعم از زیر پوشش و غیر پوشش از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خدابخش مرادی امشب در شورای سالمندان استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در طرح جامع سالمندان مشکلات دارو و درمان، بیمه، بیمه تکمیلی، رفاه، ورزش، مسایل اجتماعی و تفریح سالمندان به طور کامل از سوی سازمان بهزیستی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، ارائه برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای تکریم سالمندان در سال ۹۳ را ضروری برشمرد و افزود: شهرداری شهرکرد و شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها موظف شدند تا پایان خرداد سال آینده نسبت به اختصاص قسمتی از بوستان‌ها به سالمندان و تجهیز آن قسمت به وسایل رفاهی و ورزشی اقدام لازم را انجام دهند.

13920709000523_PhotoA
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، سالمندان را قشر گرامی و بزرگوار جامعه اعلام و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های جمعیتی ایران جمعیت سالمند بوده که توجه ویژه به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مرادی یادآور شد: همزمان با روز و هفته گرامیداشت سالمندان، بایستی به نحو شایسته از کارمندان و بازنشستگان سالمند تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مراحل صدور کارت منزلت سالمندان با هدف آسان شدن خدمات رسامی به این قشر از جامعه جزو برنامه‌های اولویت دار بهزیستی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال آینده هزینه درمانی و دارویی تمامی سالمندان بی بضاعت شهری چهارمحال و بختیاری اعم از زیر پوشش و غیر زیر پوشش از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌شود.

مرادی با اشاره به وجود ۶ میلیون سالمند در کشور، گفت: از این تعداد ۶۸ هزار و ۵۲۹ تن در استان بوده که یک هزار و ۴۲۴ تن در مراکز سالمندان ساماندهی، ۳ هزار و ۵۰۰ تن بازنشسته، ۲۱ هزار تن زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۵ هزار و ۲۶۶ تن زیرپوشش تأمین اجتماعی و بقیه در دستگاه‌های اجرایی استان هستند.

وی از وجود ۱۵ مرکز نگهداری سالمندان در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهارداشت: از مجموع سالمندان ساماندهی شده در مراکز نگهداری، ۱۷۵ تن در مراکز شبانه روزی، ۷۱۰ تن در مراکز روزانه و ۴۵۰ تن در خانه از سوی گروه سیار خدمت‌رسانی می‌شوند.