حوزه سالمندان نیازمند همکاری‌های عظیم بین بخشی است

 بررسی وضعیت سالمندان براساس مطالعات محدود بوده و برنامه ریزی و تصمیم گیری حوزه سالمندان نیازمند همکاری عظیم بین بخشی است.  [divider] رباب صحاف عضو گروه آموزشی سالمند شناسی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه تعریف جدید سازمان بهداشت جهانی (who) باید آموزش در تمام عرصه‌های حقوقی، شهروندی، سلامت ابعاد جسمی، […]

 بررسی وضعیت سالمندان براساس مطالعات محدود بوده و برنامه ریزی و تصمیم گیری حوزه سالمندان نیازمند همکاری عظیم بین بخشی است.

 [divider]

رباب صحاف عضو گروه آموزشی سالمند شناسی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه تعریف جدید سازمان بهداشت جهانی (who) باید آموزش در تمام عرصه‌های حقوقی، شهروندی، سلامت ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی حکمفرما باشد.

 عضو گروه آموزشی سالمندی در ادامه گفت: سالمندان که حدود ۸٫۳ درصد جمعیتی کشور ایران را تشکیل می‌دهند برنامه ریزی بخش‌های وزارت بهدشت درمان و آموزش پزشکی وزارت رفاه و تامین اجتماعی و از همه مهمتر با بکارگیری روش‌های پیشگیری و اصلاح روش و سبک زندگی بتوان شاهد سالمندان سالم و فعال در جامعه و کاهش هزینه درمان از دوش خانوارها و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بود.

 عضو هئیت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: خوشبختانه از سال ۸۷ اولین گروه mph سالمند شناسی مشغول به تحصیل شد که پس از فارغ التحصیلی در سازمان و مراکز متعدد در حال ارائه خدمات هستند و تا ۲ سال آینده نیز شاهد فارغ التحصیلی مقطع phd سالمند شناسی خواهیم بود.

 صحاف گفت: امید داریم فارغ التحصیلان مقطع phd نیز بتوانند در تصمیم سازی عرصه سالمندی حائز اهمیت واقع شوند و به خوبی توسط مدیران اجرایی مورد حمایت قرار بگیرند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: هم اکنون نیز دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های پرستاری سالمندی، سالمند شناسی، در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند و امید داریم با تولید علم از سوی اساتید و در اختیار گذاشتن آن به دستگاه‌های اجرایی مدیران و سیاستگذاران گام بلندی در حوزه سالمندی برداریم.