سالمندان کم شنوا به گوش باشند!

کم شنوایی در سالمندی می تواند زندگی خطر مستعد بودن آنها به یکی از مخوف ترین بیماری های قرن حاضر باشد و لذا لازم است خانواده های افرد سالمند به این مهم توجه کافی نمایند. به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان در یک تحقیق تکان دهنده دریافته‌اند که از دست دادن شنوایی […]

کم شنوایی در سالمندی می تواند زندگی خطر مستعد بودن آنها به یکی از مخوف ترین بیماری های قرن حاضر باشد و لذا لازم است خانواده های افرد سالمند به این مهم توجه کافی نمایند.

به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان در یک تحقیق تکان دهنده دریافته‌اند که از دست دادن شنوایی و یا کم شدن میزان قدرت شنوایی رابطه ی مستقیمی با بروز بیماری آلزایمر و یا همان زوال مغز در سالمندان دارد.

گفتنی است، دانشمندان با انجام یک مطالعه ۱۰ ساله بر روی داوطلبان و بررسی میزان شنوایی آنها و حجم مغزشان با استفاده از دستگاه MRI دریافته‌اند آن عده ای که قدرت شنوایی آنها کمتر شده است با درصد بالاتری مبتلا به بیماری آلزایمر شده‌اند.

پزشکان دریافته‌اند کم شدن قدرت شنوایی به دلیل انقباض سلول های مغزی و کم شدن حجم مغز صورت می گیرد دانشمندان بر همین اساس در تلاش هستند تا با استفاده از درمان های ابتدایی برای رفع مشکل کم شنوایی در افراد از آنها در مقابل ابتلا به بیماری آلزایمر محافظت نمایند.