تأکید وِیژه رییس جمهور بر فعالیت شورای سالمندان

رییس دبیرخانه شورای ملی گفت: با تأکید وِیژه رییس‌جمهور بر فعالیت شورای سالمندان، ساماندهی این قشر از جامعه با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌های توسعه‌ای کشور، تقویت‌کننده برنامه‌های سالیانه است و علاوه بر همگرایی برنامه‌ها ممکن است در صورت نیاز منسوخ‌کننده برخی از قوانین باشد. وی افزود: با توجه […]

رییس دبیرخانه شورای ملی گفت: با تأکید وِیژه رییس‌جمهور بر فعالیت شورای سالمندان، ساماندهی این قشر از جامعه با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌های توسعه‌ای کشور، تقویت‌کننده برنامه‌های سالیانه است و علاوه بر همگرایی برنامه‌ها ممکن است در صورت نیاز منسوخ‌کننده برخی از قوانین باشد. وی افزود: با توجه به جمعیت رو به رشد سالمندی به دنبال راه‌کاری برای انجام امور موثر و خارج از وظایف روزمره دستگاه‌ها بودیم، تعیین دستگاهی نظارتی که با استناد قانونی بتواند مسایل و مشکلات این حوزه را رصد کرده و در زمینه همگرایی فعالیت دستگاه‌ها برای تحقق اهداف آن تلاش کند.

نحوی‌نژاد تصریح کرد: در برنامه سوم توسعه کشور، شورای سالمندی به دبیری سازمان بهزیستی به تصویب رسید که در برنامه توسعه نیز تاکید ویژه‌ای بر این امر صورت گرفته و قانون‌گذار تاکید کرد تا پایان این برنامه ۲۵ درصد از سالمندان کشور ساماندهی شوند. این مسوول تاکید کرد: بر همین اساس یک سال گذشته رییس‌جمهور این شورا را به رسمیت شناخته و به آن تشکیلات رسمی اختصاص داد.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی با اشاره به آنچه که باعث شد تا از ظرفیت این شورا استفاده نشود، گفت: بلافاصله پس از تصویب آیین‌نامه تشکیل شورای ملی سالمندان که دبیری آن به سازمان بهزیستی واگذار شد، این سازمان از وزارت بهداشت جدا و به وزارت رفاه اضافه شد. همچنین تغییر و تحولاتی که در حوزه این وزارتخانه به جهت تغییر و تحولات انتخاب وزرای متعدد صورت گرفت، زمینه رکود در فعالیت این حوزه را به وجود آورد.

وی افزود: همچنین ادغام حوزه تعاون و کار در وزارت رفاه باعث شد تا این جلسات در سطح بالا و با وزیران مربوطه کمتر برگزار شود. نحوی‌نژاد خاطرنشان کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید و تاکید رییس‌جمهور بر فعالیت جدی این حوزه روبرو شدیم به نحوی که طی همین مدت کوتاه تاکنون سه جلسه با حضور رییس‌جمهور برگزار شده است و شاهد تقویت فعالیت‌ها در این زمینه هستیم.

این مسوول تصریح کرد: برای اینکه در استنادات قانونی دست استان‌ها نیز باز باشد، پیش‌نویسی از فعالیت‌های این حوزه به استان‌ها ارسال شد تا طی مهلت دو هفته‌ای نظرات خود را اعلام کنند تا پس از بازنگری نهایی برای تصویب سند ملی سالمندان به هیأت وزیران ارائه داده شود و قطعاً پس از تصویب این پیش‌نویس در برگزاری جدی جلسات مشکلی به وجود نخواهد آمد و برنامه‌ها از آهنگ رشد بیشتری برخوردار می‌شوند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی گفت: طبق آیین‌نامه هیأت وزیران این جلسات باید هر شش ماه یک‌بار به طور منظم و در حضور رییس‌جمهور برگزار شوند که اگر جلسات استانی به صورت مرتب تشکیل شوند و گزارش منسجمی در این حوزه ارائه شود، گزارش مستقیمی که به رییس‌جمهور داده می‌شود کامل و جامع خواهد بود.