راه اندازی شهر دوستدار سالمندان در استان البرز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، افروز بهرامی عصر امروز در« نخستین جلسه شورای سالمندان استان» گفت: جمیعت جهان به سرعت در حال حرکت به سمت سالخوردگی است بنابراین باید زمینه های مناسبی را برای جمعیتی که در آینده تعداد سالخوردگان افزوده می شود فراهم آورد.   وی افزود: در حال حاضر امکانات زیر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، افروز بهرامی عصر امروز در« نخستین جلسه شورای سالمندان استان» گفت: جمیعت جهان به سرعت در حال حرکت به سمت سالخوردگی است بنابراین باید زمینه های مناسبی را برای جمعیتی که در آینده تعداد سالخوردگان افزوده می شود فراهم آورد.
 
وی افزود: در حال حاضر امکانات زیر ساختی اعم از مبلمان شهری و… مهیا نشده است و باید در صدد ایجاد آن در کشور و به مراتب در سطح استان باشیم.
 
بهرامی ادامه داد: یکی از مشکلات سالمندان مسئله تأمین معیشت و سلامتی آنها است که بهزیستی با برنامه ریزی در صدد ایجاد آن برآمده است.
وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی ییس شورای ملی سالمندان ایران مصوبات نخستین جلسه شورای سالمندان استان را اعلام کرد.
 
بهرامی ایجاد دبیرخانه دائمی سالمندان، شکل گیری بنیاد فرزانگان، صدور کارت منزلت سالمندان، برگزاری دوره های طب سالمندی و همچنین ایجاد شهر دوستدار سالمند، طرح تکریم سالمندان در دستگاه ها و شکل گیری دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان را از جمله مصوبات نخستین جلسه برشمرد.
 
در این جلسه مقرر شد هر یک از دستگاه های عضو در این شورا برنامه های خود را پیرامون مصوبات مذکور در جلسه آتی ارائه دهند.
 
طرح دیدگاه هایی از سوی نمایندگان دستگاه های اجرایی استان پیرامون ورزش سالمندی، تشکیل شورای سالمندان استان، در نظر گرفتن  برنامه های فرهنگی همچون؛ موسیقی و… ویژه سالمندان از جمله موارد طرح شده در این جلسه بود.