طرح دریافت کمک مستمری ۴۵ هنرمند و صنعتگر سالمند و از کار افتاده اجرا خواهد شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت، با تلاش و پیگیری این سازمان در استان، طرح دریافت کمک مستمری ۴۵ هنرمند و صنعتگر سالمند و از کار افتاده اجرا خواهد شد. ˈحمیدرضا قاسمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: […]

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت، با تلاش و پیگیری این سازمان در استان، طرح دریافت کمک مستمری ۴۵ هنرمند و صنعتگر سالمند و از کار افتاده اجرا خواهد شد.

ˈحمیدرضا قاسمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح دریافت کمک مستمری به هنرمندانی تعلق می گیرد که بالای ۶۰ سال سن داشته و به دلایلی از قبیل کهولت سن و از کارافتادگی قادر به تامین معاش نمی باشند و تحت پوشش هیچ ارگان دیگری جهت تامین حداقل معاش نیز قرار ندارند..

images (1)

وی با اشاره به این که هنرمندان پیشکسوت مواریث ارزشمند فرهنگ و هنر این مرزو بوم به شمار می آیند تصریح کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با هدف حمایت معنوی و کمک مالی به هنرمندان پیشکسوت از کار افتاده پیگیری است تا هنرمندان بتوانند از این حداقل مزایا بهرمند شده و برای این کار وضعیت هنرمندان بررسی و اطلاعات آنها جهت تشکیل پرونده ثبت خواهد شد.

قاسمی در خصوص فراهم نمودن بستر مطلوب جهت رفاه حال این ذخایر معنوی یادآور شد: از سال گذشته سه هنرمند قزوینی به نام های رضا نادری فر، هنرمند رشته تزئینات وابسته به معماری شهر قزوین، محترم پرهیزکاری، هنرمند رشته چادر شب بافی در روستای علی آباد الموت و احمد بامشاد، رشته موج بافی در شهر قزوین با توجه به حمایت و پیگیری های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از سال گذشته موفق به دریافت کمک مستمری هنرمندان شدند.