این “بلا” را سر خودتان نیاورید!

به کسانی که بالای ۵۰ سال سن دارند مخصوصا کسانی که در فامیل سابقه ابتلا به این بیماری را دارند توصیه می شود حتما آزمایش پوکی استخوان را انجام دهند و میوه، سبزیجات و شیر به مقدار زیادمصرف کنند.  به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بیش از ۶۷ درصد سالمندان بعد از سن ۵۰ سالگی […]

به کسانی که بالای ۵۰ سال سن دارند مخصوصا کسانی که در فامیل سابقه ابتلا به این بیماری را دارند توصیه می شود حتما آزمایش پوکی استخوان را انجام دهند و میوه، سبزیجات و شیر به مقدار زیادمصرف کنند.

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بیش از ۶۷ درصد سالمندان بعد از سن ۵۰ سالگی دچار پوکی استخوان می شوند و این بلا را تقریبا تمام افراد خوذشان بر سر خودشان می آورند.

 بررسی ها نشان می دهند، “پوکی استخوان” یکی از شایع ترین مشکلات در میان سالمندان محسوب می شود اما آمار های جدید نشان می دهند سن این بیماری کاهش یافته است و به زیر ۳۰ سال رسیدهاست.

 علت پوکی استخوان ها تنها مصرف نکردن شیر و لبنیات نیست گاهی علت آن ورزش کردن نیز می تواند باشد زیرا یافته های جدید محققان نشان می دهد ورزش نکردن باعث کاهش حجم استخوانی میشود و مشکلات زیادی را برای اندام های بدن به وجود می آورد.

 نتایج مطالعات نشان می دهند با مصرف “مکمل های کلسیمی”، “مولتی ویتامین ها” و کار با وزنه می توان استخوان ها را قوی کرد و روند پوکی استخوان را به تاخیر انداخت.