تشکیل فراکسیون حمایت از سالمندان در مجلس

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. عباس فلاحی‌باباجان بعد از ظهر امروز در همایش معلولان شهرستان اهر اظهار کرد: برای حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان با عضویت بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی […]

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
عباس فلاحی‌باباجان بعد از ظهر امروز در همایش معلولان شهرستان اهر اظهار کرد: برای حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان با عضویت بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این فراکسیون فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان گفت: با توجه به اینکه ترکیب جمعیتی ایران در حال حاضر به سمت پیری پیش می‌رود و برای این موضوع برنامه‌ریزی جدی نشده است بنابراین راه‌اندازی این فراکسیون از نیازهای اساسی بوده و است.

وی افزود: اولین جلسه این فراکسیون با حضور هیئت رئیسه مجلس برگزار شده است.

این نماینده مجلس در ادامه بااشاره به اینکه حمایت از معلولان با توجه به مسائل معیشتی آموزشی و اشتغال آنان مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد از آمادگی نمایندگان مجلس بر تصویب قانون لازم برای حمایت از این قشر زحمتکش خبر داد.

وی افزود: نباید معلولیت منجر به محدودیت در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی معلولان قرار گیرد، افزود: جمع کثیری از معلولان جسمی و حرکتی دارای تحصیلات عالیه هستند که انتظار داریم دولت جدید در برنامه های خود اهتمام جدی به قشر معلول جامعه داشته باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد کارگروهی برای خدمات‌رسانی به معلولان و توجه به مسائل و مشکلات آنها با حضور مسئولان ارشد شهرستان و مسئولان ادارات و نهادهای ذی‌ربط تشکیل گردد تا خواسته‌ها و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به معلولان سرلوحه کار این کار‌گروه باشد.