افتتاح نخستین هتل آپارتمان سالمندان

نخستین هتل آپارتمان سالمندان با ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ سالمند با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، در استان خراسان جنوبی افتتاح شد. با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور،کاظم اولیایی معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی، اکبری مطلق مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی و جمعی از خیرین نخستین هتل آپارتمان سالمندان تحت عنوان (حجرابن‌عدی) […]

نخستین هتل آپارتمان سالمندان با ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ سالمند با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور،کاظم اولیایی معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی، اکبری مطلق مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی و جمعی از خیرین نخستین هتل آپارتمان سالمندان تحت عنوان (حجرابن‌عدی) افتتاح شد.

هتل آپارتمان سالمندان در سه طبقه ساخته شده است که هر طبقه دارای ۱۶ سوئیت است. این هتل آپارتمان ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ سالمند را دارد ضمن اینکه این مجموعه با حمایت خیرین و با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان ساخته شده است.

به گفته کریم‌پور یکی ازخیرین فعال استان خراسان جنوبی هتل آپارتمان سالمندان آماده پذیرش سالمندانی که به دلایلی نمی‌توانند در خانواده‌هایشان زندگی کنند را دارد ضمن اینکه این مجموعه آمادگی پذیرش سالمندان از نقاط مختلف کشور نیز دارد.

در استان ۳۱ هزار و ۲۱۹ سالمند تحت پوشش کمیته امداد، ۲۰۰۸ سالمند تحت پوشش بهزیستی و ۳۸۸ سالمند تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

 مسعوددرویشی، مدیرعامل مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)بیرجند، امروز(۱۶ آذر) در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان سالمندان حجربن عدی بیرجند اظهارداشت: سالمندان آیینه عبرت نسل امروز و در فرهنگ سازی و رشد اجتماعی جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت این مرکز از سال ۸۷ افزود: این مرکز با زیربنای سه هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه به ظرفیت یکصد نفر ساخته شده است.

مدیرعامل مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند هزینه ساخت این هتل آپارتمان را ۲ میلیارد توان ذکر کرد و افزود: تمامی هزینه ها برای ساخت این مرکز توسط خیرین تامین شده است.

درویشی استخر، کلینیک دندانپزشکی، آب درمانی، گلخانه، کار درمانی و خدمات ورزشی و تفریحی را از مهمترین بخش های این مجموعه ذکر کرد.

وی از کمک ۲ میلیارد تومانی به صورت نقدی و غیرنقدی توسط خیرین استان به این مرکز خبرداد و یادآورشد: ۳۰۰ معلول در این مجموعه تحت پوشش قرار دارند.

[print_gllr id=3759 display=short]