نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل تشکیل شد

نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل در سال ۹۲ درمحل سالن اجتماعات شیخ صفی الدین استانداری اردبیل تشکیل شد.  [divider] اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل، بعد ازظهر امروز(۱۲تیر)در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل با بیان اینکه با خرد جمعی و همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط و برنامه ریزی دقیق می توانیم حرمت وجایگاه […]

نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل در سال ۹۲ درمحل سالن اجتماعات شیخ صفی الدین استانداری اردبیل تشکیل شد.

 [divider]
اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل، بعد ازظهر امروز(۱۲تیر)در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل با بیان اینکه با خرد جمعی و همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط و برنامه ریزی دقیق می توانیم حرمت وجایگاه سالمندان را حفظ و به آنان احترام کنیم، گفت: حساس سازی جامعه نسبت به بحث سالمندان و پیش بینی نیازهای اساسی آنان و ارائه خدمات رفاهی از جمله بهداشتی – درمانی، فرهنگی و اجتماعی مطلوب به سالمندان با حفظ احترام و کرامت آنان از اهداف این شورا می باشد.

وی خواستار مشارکت سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مرتبط با تشکیل کمیته های مختلف در راستای ساماندهی، بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت آن و ایجاد رضایت از زندگی در امور سالمندان شد.

نیکزاد افزود: به منظور نهادینه سازی روند حمایت از سالمندان و افزایش آگاهی های افکار عمومی نسبت به حوزه سالمندی بایستی اقدامات مناسب جهت استفاده رایگان سالمندان از امکانات شهری مثل موزه ها، مراکز تفریحی و زیارتی و دیگر امکانات و ظرفیت های ذاتی هر دستگاه از سوی دبیرخانه این شورا به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی لازم هم در این خصوص از طرف دستگاه های فرهنگی به وی‍‍ژه صدا وسیما با تهیه برنامه های آموزشی با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و همچنین ایجاد نشاط وامید در سالمندان صورت گیرد.

استانداراردبیل با اشاره به اینکه جمعیت سالمندان در کشور روند رو به رشدی دارد، ادامه داد: توجه به این دوران و برنامه ریزی برای آماده سازی و مناسب سازی محیط شهری و اداری برای حضور مؤثر و مفید سالمندان در همه  عرصه های اجتماعی ضروری است.

رئیس شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل بر حل مسائل و مشکلات این قشر با استفاده از تمام ظرفیت ها تأکید کرد و متذکر شد: آموزه های دین اسلام، احترام به سالمندان و افراد کهن سال را یک امر ضروری دانسته و ما هم باید این امررا جدی گرفته و زمینه های لازم را برای زندگی بهتروحفظ موقعیت و جایگاه سالمندان فراهم کنیم.

سپس در ادامه این جلسه، رویا احمدیان مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز گزارشی ازعملکرد و فعالیت های انجام یافته در خصوص ساماندهی و ایجاد رضایت از زندگی در سالمندان را از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی- درمانی، توان بخشی و فراهم ساختن امکان مشارکت مردم، انجمن ها و مؤسسات غیردولتی و تأمین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، صندلی چرخ دار و … جهت استفاده سالمندان معلول، براعضای شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل ارائه کرد.

گفتنی است: در این جلسه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط استان اردبیل هم حضور داشتند.