سرای سالمندان در شیراز افتتاح شد

با حضور خیرین و رئیس سازمان بهزیستی کشور، نخستین سرای سالمندان در استان فارس افتتاح شد. [divider] با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از خیرین استان فارس، نخستین سرای سالمندان در این استان افتتاح شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسمی، افتتاح سرای سالمندان اظهارداشت: از تلاش هیئت امنا و افراد […]

با حضور خیرین و رئیس سازمان بهزیستی کشور، نخستین سرای سالمندان در استان فارس افتتاح شد.

[divider]

با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از خیرین استان فارس، نخستین سرای سالمندان در این استان افتتاح شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسمی، افتتاح سرای سالمندان اظهارداشت: از تلاش هیئت امنا و افراد خدوم و خیرین بابت راه‌اندازی این سرای سالمندان تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به سالمندان در این مرکز بدهیم.

وی تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی کشور، توسعه روزانه مراکز نگهداری و کاهش مراکز شبانه نگهداری سالمندان است چرا که ما اعتقاد داریم سالمندان باید پس از گذراندن ساعاتی در فرهنگسراها و بنیادهای فرزانه، شب را در کنار خانواده خود سپری کنند.

هاشمی به ایجاد بنیادهای فرزانگان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور، توسعه بنیادهای فرزانگان است که در این راستا از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: با توجه به اینکه توسعه بهداشت عمومی یک کشور افزایش پیدا کرده است و سلایق به گونه‌ای است که در آینده تعداد کارمندان و فرهیختگان افزایش می‌یابد ما نیز باید با طراحی برنامه‌های مناسب شرایط خوبی را در آینده فراهم کنیم.

وی به افتتاح سرای سالمندان شیراز اشاره کرد و گفت: این مجموعه در ۳ هکتار طراحی شده است که در فاز اول آن ۱۸۰۰ متر زیربنا ساخته شده است که برای اسکان ۸۰ سالمند پیش‌بینی شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: توسعه سرای سالمندان شیراز در دستور کار بهزیستی و خیرین خواهد بود و به زودی فاز دوم آن نیز اجرا خواهد شد.

به گفته عبدالرحیم اسدی، مدیرعامل سرای سالمندان شیراز برای نگهداری ۴۰۰ سالمند طراحی شده است که با اجرای فاز دوم این تعداد سالمند می‌توانند از خدمات مختلف بهره‌مند شوند.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۳ پرسنل به صورت داوطلب و بیمه‌ای به سالمندان خدمات می‌دهند و این درحالی است که با توجه به شرایط برخی از خانواده‌ها، مبلغی بابت نگهداری سالمندان دریافت نمی‌شود.

به گزارش فارس، همزمان با سفر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، چند پروژه عمرانی و اجتماعی از جمله (مرکز آینده‌پژوهی، مرکز مشاوره و آزمایش ژنتیک فارس، کارگاه اشتغال بهبودیافتگان ویژه بانوان و همچنین مرکز اجتماع درمان مدار یا متادون MTC) افتتاح شد.