رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان

استان سمنان دارای رتبه نهم کشوری در حوزه سالمندان است

دکتر مژگان رضازاده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با محمود منطقی مدیرکل و مشاور استاندار در امور توانخوهان در سفر به استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، دکتر مژگان رضازاده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با محمود منطقی مدیرکل و مشاور استاندار در امور توانخوهان در سفر به استان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر مژگان رضازاده در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی بهزیستی استان جمعیت سالمندی کشور را حدود ۹ میلیون هشتصد هزار نفر اظهار داشتند که در سند ملی سالمندان افراد بالای ۶۰ سال شامل دریافت خدمات از بهزیستی کشور طبق دستورالعمل های مربوطه در این حوزه می باشند.

وی جمعیت سالمندی کشور را رو به افزایش بیان و رتبه استان سمنان در جمعیت سالمندی را نهم کشوری و درصد آن را ۱۱/۵۸ درصد نسبت به جمعیت استان بیان داشتند.

رضازاده سالمندی را دورانی برای همه افراد جامعه عنوان و ضمن درخواست پیگیری و برنامه ریزی در این بخش، گردشگری، حمل نقل، بررسی سلامت جسمی و روحی، توانمندی اقتصادی و… را از جمله برنامه های که سازمان بهزیستی در این زمینه به عرصه اجرا رسانده است برشمردند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان، نگاه سازمان بهزیستی کشور در خصوص سالمندان را افرادی فعال و پویا در ایام سالمندی در حوزه های فردی و اجتماعی عنوان داشته و رویکرد این سازمان در موضوع بنیاد های فرزانگان را ارتقاء این بنیادها اذعان و افزودند: برگزاری نشست های مجازی بمنظور تقویت و ارائه خدمات مطلوب یکی از مراحل تحقق این هدف است که اجرایی شده است.

وی با خبر برگزاری اولین دوره آموزشی محیط دوستدار سالمند در بهمن ماه ابراز داشتند: از امروز باید به فکر رشد سالمندی بود و این زنگ خطر در استان سمنان و کشور بصدا در آمده است و باید با برنامه های اجرایی موثر از روند رو به رشد آن جلوگیری کرد و یکی از راه ها تحقق این شعار ایجاد نگاه و دغدغه در مدیران کشوری و استانی است.

رضازاده در پایان ضمن قدردانی از اقدامات اجرایی بهزیستی استان سمنان، یکی از راههای پویایی و ارتقای سطح بنیاد های فرزانگان را استفاده از ظرفیت شخصیت های پیشکسوت شناخته شده و صاحب تجربه در کنار جوانان بیان داشتند.

پیش از ایشان مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن خیرمقدم به رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و کارشناسان همراه گزارشی از اهم اقدامات بهزیستی استان در حوزه سالمندی ارائه و گفتند: هم اکنون ۲۵۱ سالمندان در ۴ مراکز شبانه روزی و ۱۵۹ سالمند در مراکز روزانه خدمات نگهداری، درمانی و آموزشی دریافت می نمایند و تعداد ۴۶۰ نفر سالمند نیز در حوزه اجتماعی دارای پرونده و از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند.

منطقی جمعیت استان را حدود ۷۵۰ هزار نفر عنوان که در رتبه بندی جمعیت ۳۰ و در وسعت ششمین استان کشور است بیان و ادامه دادند: پیگیری چالش های سالمندی در دستور کار بهزیستی استان است و ارتقاء خدمات و گسترش بنیاد های فرزانگان یکی از این اقدامات است و هم اکنون ۲ بنیاد تحت نظارت بهزیستی دارای مجوز فعالیت هستند.

مشاور استاندار در پایان سخنان خود ضمن قدردانی مجدد از رئیس و کارشناسان دبیرخانه شورای ملی سالمندان مناسب سازی را هم راستای موضوع سالمندی برشمرده و برخی از اقدامات اجرایی در این حوزه را پیگیری مناسب سازی در شعب بانک‌ها، دستگاه های اجرایی، مساجد، کلینیک ها و مرکز درمانی، حمل و نقل شهری و… بر شمردند.

گفتنی است کارشناسان دبیرخانه ملی سالمندان کشور و استان نیز در این دیدار حضور داشتند که در ادامه، گزارش و توضیحاتی را با موضوع جلسه مطرح کردند.