بانک اطلاعات سالمندان در ایلام تشکیل می شود

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام از تشکیل بانک اطلاعات سالمندان در این استان خبر داد. شهریار مهردادی” روز یکشنبه در نشست شورای سالمندان در محل اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این بانک طراحی و به ادارات عضو این شورا ابلاغ شده و در آن اطلاعات کلیه سالمندان بالای ۶۰سال اعم از  تعداد و کلیه نیازهای سالمندان […]

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام از تشکیل بانک اطلاعات سالمندان در این استان خبر داد.

شهریار مهردادی” روز یکشنبه در نشست شورای سالمندان در محل اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این بانک طراحی و به ادارات عضو این شورا ابلاغ شده و در آن اطلاعات کلیه سالمندان بالای ۶۰سال اعم از  تعداد و کلیه نیازهای سالمندان در حوزه های اجتماعی و اقتصادی در آن جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به نبود آمار دقیق از جمعیت سالمندان استان راه اندازی این بانک برای برنامه ریزی و ارایه خدمات به این قشر در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود سالمندان در هر استان برنامه ریزی برای ارایه خدماتی نظیر بیمه مکمل، غنی سازی اوقات فراغت، تامین مسکن و غیره این قشر در دستور کار جدی قرار دارد.

مهردادی بیان کرد: متاسفانه بین ۲۰تا ۳۰درصد سالمندان استان فاقد برنامه مدون برای اوقات فراغت بوده و ۸۰درصد نیز از بیمه مکمل محروم هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل بانک اطلاعاتی سالمندان تحول عظیمی در ارایه خدمت به این قشر فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان نیمه نخست امسال بانک اطلاعاتی سالمندان راه اندازی و خدمات آن به سالمندان اجرایی شود.