اصفهان / مدیریت شهری اصفهان باید زیرساخت‌های زیست بهتر سالمندان را مهیا کند

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور _امروز یکشنبه هجدهم تیرماه_ در نطق میان دستور نودوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از تجلی همدلی و مشارکت مردمی در برپایی جشن بزرگ غدیر در کشور اسلامی ایران اظهار کرد: نسل‌های مختلف با گرایش‌های گوناگون پای کار […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور _امروز یکشنبه هجدهم تیرماه_ در نطق میان دستور نودوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از تجلی همدلی و مشارکت مردمی در برپایی جشن بزرگ غدیر در کشور اسلامی ایران اظهار کرد: نسل‌های مختلف با گرایش‌های گوناگون پای کار برگزاری جشن‌های عید سعید غدیر خم آمدند و امسال جشن‌هایی به وسعت تمام ایران به مناسبت عید ولایت رقم خورد که مشارکت مردم در این زمینه جای تشکر دارد؛ در اصفهان نیز شاهد این همدلی بودیم که با حضور مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی و عموم مردم برگزار شد و در واقع امسال، شهر در مجموع جلوه بهتری در این مناسبت داشت.

وی با بیان اینکه بیست‌ویکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد است که روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده و در شهر اصفهان به این مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است، افزود: یکی از این برنامه‌ها اجتماع در میدان امام حسین (ع) است، در این راستا از روابط‌عمومی شهرداری می‌خواهیم که تبلیغات این مراسم را به‌نحو مطلوب انجام دهد، همچنین تردد رایگان مردم برای حضور در این همایش نیز پیشنهاد دیگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در مسئله حجاب و عفاف، فرهنگ‌سازی حرف اول را می‌زند، اما امروز شاهد هجمه دشمنان نسبت به این رکن دینی هستیم، لذا این اصل را باید در برنامه‌های خود جاری و ساری کنیم.

وی با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم که با حمایت دولت سوئد رخ داد، گفت: توهین به قرآن توهین به همه بشریت است و سکوت در این راستا جایز نیست؛ این هتک حرمت نشان‌دهنده استیصال دشمنان و ابهت اسلام و قرآن است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: هر روز شاهد تجلی معارف دینی و اسلامی در جهان هستیم و خواهیم بود و اگر آن‌ها امروز اینگ‌ونه مقابله می‌کنند، ما نیز باید برای تقویت سواد قرآنی دقت کنیم، در این راستا از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری درخواست می‌شود که فعالیت‌های ویژه‌تری را در راستای تقویت فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه با همکاری مجموعه‌های سطح شهر رقم بزند.

وی با گرامیداشت روز تکریم خانواده و بازنشستگان گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیتی ما در شورای اسلامی شهر پ خانواده است و در انواع فعالیت‌ها این موضوع دیده می‌شود.

برای ارتقای سرانه‌های ورزشی باید تلاش شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری باید زیرساخت‌های سالم را برای زیست بهتر سالمندان مهیا کند، گفت: ۱۱ درصد از جمعیت اصفهان سالمند هستند که نگاه ویژه‌تری را می‌طلبند.

وی با اشاره به لوایحی که امروز در صحن شورا در راستای تقویت حمل‌ونقل عمومی بررسی شد، گفت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی چالش‌های زیادی از جمله شلوغی اتوبوس‌ها، سرفاصله زیاد و تعداد کم دستگاه‌ها داریم که باید از مردم عذرخواهی کنیم، در این راستا تلاش برای ارتقای سطح کیفی در دستور کار است و از همکاران خود در شرکت اتوبوسرانی بابت تلاش برای رفع مشکلات این حوزه تقدیر می‌کنم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: کم‌کم به ماه مهر و شلوغی‌های نیمه دوم سال نزدیک می‌شویم و ترافیک کلافه‌کننده‌ای را در شهر شاهد خواهیم بود، در این زمینه صحبت کفایت نمی‌کند و نیازمند عمل هستیم و امیدواریم با عمل خود، خدمت ویژه‌ای به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس دوم کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها در تبریز گفت: این اجلاس با استقبال خوبی مواجه شد و مصوبات آن در شورای عالی استان‌ها به تصویب می‌رسد و در نهادهای بالادستی نیز بررسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات سرانه ورزشی اظهار کرد: نهادهایی که متولی مستقیم هستند، باید به وظایف خود در این خصوص عمل و برای ارتقای این سرانه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز درخواست می‌شود که در مدیریت مجموعه‌های ورزشی دقت ویژه‌ای داشته باشد تا رضایتمندی به صورت کامل محقق شود.