مجلس از سالمندان حمایت ویژه می کند

دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش ملی سالمندان کمیته امداد خاطرنشان ساخت: مجلس از هرگونه پیشنهاد و لایحه به نفع سالمندان استقبال می‌کند. [divider] همایش ملی سالمندان کمیته امداد در سالن غدیر کمیته امداد با حضور سرپرست، معاونین و جمعی از مسئولان کمیته امداد و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و تعدادی از […]

دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش ملی سالمندان کمیته امداد خاطرنشان ساخت: مجلس از هرگونه پیشنهاد و لایحه به نفع سالمندان استقبال می‌کند.

[divider]

همایش ملی سالمندان کمیته امداد در سالن غدیر کمیته امداد با حضور سرپرست، معاونین و جمعی از مسئولان کمیته امداد و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و تعدادی از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد برگزار شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کمیته امداد را یک نهاد پرشور، انرژی‌آفرین و با برکت نامید که این برکت و انرژی را به واسطه توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) به اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان و سالمندان کسب نموده است.

عزیزی، با اشاره به تجربیات مفید و سازنده کمیته امداد در زمینه بسته‌های حمایتی سالمندان خواستار توجه جدی به بیمه درمان، معیشت و مسکن سالمندان گردید.

وی طرح موضوع ازدواج بین سالمندان از سوی کمیته امداد امام (ره) را گامی رو به جلو توصیف کرد که باید در جامعه نهادینه شود.

این نماینده مجلس نهم با اشاره با اهمیت سالمندان در جامعه اسلامی افزود: رسول اکرم (ص) سالمند را در میان خاندانش به مثابه یک پیامبر در یک امت معرفی نموده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به ارائه آمار رو به رشد جمعیت سالمندان دنیا از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد پرداخت و افزود: از سال ۷۵ تا ۸۵ جمعیت افراد ۶۵ سال ۲٫۵ درصد، ۷۰ سال ۵ درصد و ۷۵ سال ۸ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در کشور نسبت سالمندان از ۱۰ درصد به ۲۱ درصد افزایش و نسبت کودکان از ۳۰ درصد به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: از جمعیت ۶ میلیون نفری سالمندان کشور که از نظر روحی و جسمی آسیب‌پذیرند و حمایت از آنها برای خانواده‌هایشان مشکل است،‌۱٫۵ میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) و نیم میلیون هم تحت حمایت بهزیستی هستند و اعتبارات لازم برای حمایت از آنها وجود ندارد که در این زمینه باید اقدام جدی شود.

عزیزی گفت: کمیسیون اجتماعی و مجلس شورای اسلامی در راستای بهبود وضعیت زندگی این قشر از همه پیشنهادات و لوایح سازنده حمایت می‌کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس یادآور شد: برای هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شورای حمایت از سالمندان تصویب شد ولی متاسفانه جلسات این شورا تشکیل نمی‌گردد.