پزشکان خانواده شهری وقت بیشتری را به سالمندان اختصاص می دهند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پزشکان خانواده وقت بیشتری به سالمندان اختصاص می دهند گفت : درکارگاه های آموزشی چگونگی مراقبت از سالمند به پزشکان فعال در این برنامه آموزش داده می شود. [divider] به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه با حضور در مراسم بزرگداشت سالمندان افزود: پس از تکمیل این […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پزشکان خانواده وقت بیشتری به سالمندان اختصاص می دهند گفت : درکارگاه های آموزشی چگونگی مراقبت از سالمند به پزشکان فعال در این برنامه آموزش داده می شود.

[divider]

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه با حضور در مراسم بزرگداشت سالمندان افزود: پس از تکمیل این کارگاه ها از پزشکان خانواده انتظار داریم که وقت بیشتری را به سالمندان تحت پوشش خود اختصاص دهند به گونه ای که حتی برای مراقبت به منازل آنها مراجعه نمایند.

دکتر ایمانیه بیان کرد: بنابراین از برکت اجرای پزشک خانواده شهری در فارس، خدمات ویژه ای به سالمندان ارایه می شود زیرا برای افراد ۶۰ سال و بالاتر نیز ضریب ویژه ای در پزشک خانواده در نظر گرفته شده که امیدواریم این ضریب از طرف بیمه ها نیز تامین شود. 

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه ویژه ای به سلامت سالمندان شده به گونه ای که تاکنون ۵۰ هزار سالمند در فارس شیوه زندگی سالم را آموزش دیده اند و برای ۲۱ هزار سالمند فارس پرونده مراقبت تشکیل شده است.

دکتر ایمانیه افزود: در کلینیک فعال سالمندان در درمانگاه امام رضا(ع) نیز به سالمندان در زمینه روان پزشکی، قلب و عروق و روماتولوژی خدمت رسانی می شود. 

وی تصریح کرد: این موجب افتخار است که ما در کشوری زندگی می کنیم که بزرگترها محترم هستند و عاطفه، دوستی و ادب حرف اول را می زند. 

دکتر ایمانیه با قدردانی از مدیریت کانون جهاندیدگان، گفت: جهاندیدگان عضو این کانون شاد و سرزنده هستند به گونه ای که این شادی را گاهی در جوانان هم نمی توان مشاهده کرد.

دکترایمانیه خطاب به جهاندیدگان حاضر در مراسم، اظهار داشت: امیدوارم همچنان سرزنده، سالم و با نشاط باشید و این نشاط را به جامعه نیز تزریق کنید. 

وی با اشاره به اهمیت انجام تحقیقات علمی در زمینه سالمندان، افزود: مرکز تحقیقات طب سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است و سعی در ارایه راهکارهای لازم با در نظر گرفتن پشتوانه علمی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان فارس نیز گفت: سالمندان گنجینه هایی هستند که سال ها تجربه دارند و امروز جامعه باید از حضور آنها استفاده کند. 

عبدالحمید کشاورز افزود: باید فرصت ارایه تجربیات به سالمندان داده شود زیرا هر جامعه ای که از تجربه و توانمندی سالمندان استفاده کرده، موفق بوده است.

وی گفت: در سه دهه گذشته جمعیت سالمندی در کشور ما سه برابر شده و تخمین زده می شود که در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندی ما برابر جمعیت زیر ۱۵ سال شود ،بنابراین تمامی مسوولان باید زمینه حضور فعال همه سالمندان را در جامعه فراهم کنند تا از حضور و وجود آنها استفاده شود.

کشاورز اظهار داشت: بهداشت روانی سالمند از مسایل قابل توجه برای برنامه ریزی است که باید به طور جدی به این مسئله پرداخت.