اختصاص ضریب ویژه در پزشک خانواده برای سالمندان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از پزشکان خانواده انتظار داریم که وقت بیشتری را به سالمندان زیر پوشش خود اختصاص دهند، گفت: برای افراد ۶۰ سال و بالاتر ضریب ویژه‌ای در پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.  [divider]  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: با توجه به […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از پزشکان خانواده انتظار داریم که وقت بیشتری را به سالمندان زیر پوشش خود اختصاص دهند، گفت: برای افراد ۶۰ سال و بالاتر ضریب ویژه‌ای در پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

 [divider]

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه پزشک خانواده در استان فارس در حال اجرا است، طی یک‌سری کارگاه‌های آموزشی چگونگی مراقبت از سالمند به پزشکان فعال در این برنامه آموزش داده می‌شود، که تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

وی افزود: پس از تکمیل این کارگاه‌ها از پزشکان خانواده انتظار داریم که وقت بیشتری را به سالمندان زیر پوشش خود اختصاص دهند به گونه‌ای که حتی برای مراقبت به منازل آنان مراجعه کنند.

ایمانیه اضافه کرد: می‌توان گفت که از برکت اجرای پزشک خانواده شهری در فارس، خدمات ویژه‌ای به سالمندان ارائه می‌شود چراکه برای افراد ۶۰ سال و بالاتر نیز ضریب ویژه‌ای در پزشک خانواده در نظر گرفته شده که امیدواریم این ضریب از طرف بیمه‌ها نیز تامین شود.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه ویژه‌ای به سلامت سالمندان شده به گونه‌ای که تاکنون ۵۰ هزار سالمند در فارس شیوه زندگی سالم را آموزش دیده‌اند و برای ۲۱ هزار سالمند فارس پرونده مراقبت تشکیل شده است.

ایمانیه ادامه داد: در کلینیک فعال سالمندان در درمانگاه امام رضا (ع) نیز به سالمندان در زمینه روانپزشکی، قلب و عروق و روماتولوژی خدمت‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: موجب افتخار است که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بزرگترها محترم هستند و عاطفه، دوستی و ادب حرف اول را می‌زند.