آموزش دوران سالمندی برای همه ضروری است

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان اظهار کرد: این دوران یکی از حساس‌ترین دوران زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود که آموزش دوران سالمندی برای همه ضروری است. [divider] به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، جاسم محمدی در ششمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان توجه به مسائل و نیازهای دوران سالمندی را یک […]

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان اظهار کرد: این دوران یکی از حساس‌ترین دوران زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود که آموزش دوران سالمندی برای همه ضروری است.

[divider]

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، جاسم محمدی در ششمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان توجه به مسائل و نیازهای دوران سالمندی را یک ضرورت اجتماعی عنوان کرد و گفت: این دوران یکی از حساس‌ترین دوران زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود که آموزش دوران سالمندی برای همه ضروری است.

وی از افزایش سه برابری تعداد سالمندان در دههٔ آینده خبر داد و افزود: توجه به سند ملی تغذیه در کنار ورزش، ایجاد بستر مناسب برای امنیت و آرامش سالمندان، آموزش به افراد قبل و پس از ورود به این دوران و همچنین اصلاح قوانین حمایتی از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی به شمار می‌رود.

محمدی با اشاره به ارایه خدمات فرهنگی، درمانی، توانبخشی و ورزشی به سالمندان استان، اظهار کرد: حدود ۵۰۰۰سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی در سه حوزه رفاهی، مراقبتی و فرهنگی آموزشی هستند.

این مقام مسئول در هرمزگان در ادامه از ناشنوایان بعنوان یکی دیگر از جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی نام برد و گفت: بیش از ۲۲۰۰ نفر با معلولیت ناشنوایی نیز از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند و در راستای ارایه خدمات به آنان، سال گذشته هزینه خرید تعدادی سمعک به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، برای تعدادی از آنان خریداری شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان، در پایان خواستار تغییر نوع نگاه جامعه به ناشنوایان، کمک به آموزش و تحصیلات تکمیلی و نشان دادن توانایی های ناشنوایان به جامعه شد.