مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ه

کرمانشاه / هشتمین استان پیر کشور/ ۲۲۹ هزار «سالمند» داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با ۲۲۹ هزار سالمند رتبه هشتم جمعیت سالمندی کشور را دارد.

فرحناز محمدی، با تبریک هفته سالمند (از ۶ تا ۱۲ مهرماه)، کرمانشاه را هشتمین استان پیر کشور معرفی کرد و اظهار داشت: ۱۱.۴ درصد جمعیت استان معادل ۲۲۹ هزار نفر سالمند هستند که از نرخ سالمندی کشور درصدی بالاتر هستیم.

وی ۱۱۶ هزار نفر از جمعیت سالمندان استان را زنان و حدود ۱۱۳ هزار نفر را از جامعه مردان عنوان کرد و گفت: ۳۱ هزار و ۲۴۴ نفر از جمعیت سالمندی استان زیر پوشش بهزیستی هستند که ۱۶ هزار نفر از این جمعیت از این نهاد حمایتی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شهرستان دالاهو بیشترین جمعیت سالمندی استان و ثلاث باباجانی کمترین جمعیت سالمندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اشاره‌ای به فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری روزانه و شبانه‌روزی سالمندان در استان داشت و گفت: پنج مرکز از این تعداد شبانه‌روزی که از ۳۱۲ سالمند که کسی را ندارند، نگهداری می‌کنند و ۶ مرکز به صورت روزانه (چهار مرکز در شهرستان کرمانشاه، یک مرکز در اسلام‌ آبادغرب و یک مرکز در سرپل‌ذهاب) خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارهای هنری و آموزشی را به سالمندان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز بنیاد فرزانگان، گفت: این بنیاد به صورت مشارکتی با سالمندان به آن‌ها ارائه خدمت می‌کند و کارهایی را در زمینه ارتقا سالمندان انجام می‌دهند.

محمدی به بحث ویزیت در منزل سالمندان نیز اشاره‌ای داشت و افزود: در این زمینه دو مرکز فعال داریم که در حال حاضر به ۱۴۰ سالمند در سطح استان ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: تمام هدف در مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان ارائه بهترین خدمات است و به طوریکه مراکز شبانه‌روزی ما به لحاظ داشتن کمترین آمار فوتی‌های کرونای یکی از موفق‌ترین مراکز در سطح کشور معرفی شده‌اند.

محمدی در پایان، گفت: شماره مشاوره رایگان ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب آماده پاسخگویی و مشاوره در خصوص سالمندان است.

انتهای پیام/پ