۱۰ درصد سالمندان تنها زندگی می‌کنند

رییس دبیرخانه شورای عالی سالمندان با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند فقیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ هزار سالمند فقیر و معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: این تعداد سالمندان زیر خط فقر هستند و از این دو سازمان مستمری دریافت می‌کنند. حسین […]

رییس دبیرخانه شورای عالی سالمندان با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند فقیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ هزار سالمند فقیر و معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: این تعداد سالمندان زیر خط فقر هستند و از این دو سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به وجود شش میلیون سالمند در کشور، گفت: حدود ۱۵ هزار سالمند در مراکز وابسته به سازمان بهزیستی به صورت شبانه روزی نگه داری می‌شوند.

وی با تاکید براینکه ۸۵ درصد سالمندان کشور همراه خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: علت کم بودن تعداد سالمندان در مراکز نگه‌داری سالمندان این است که در کشور ما خانوادها نقش مهمی ایفا می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سالمندانشان از آنها جدا شوند.

  • ۱۰ درصد سالمندان نیز تنها زندگی می‌کنند

مشاور رییس سازمان بهزیستی افزود: حدود ۱۰ درصد سالمندان نیز تنها زندگی می‌کنند.

وی سیاست سازمان بهزیستی را اضافه کردن مراکز نگه داری روزانه سالمندان عنوان و اظهار کرد: ۳۰۰ مرکز نگه داری سالمندان در کشور وجود دارد که تمامی آنها زیر نظر سازمان بهزیستی قرار دارند و از این تعداد ۲۰۰ مرکز شبانه روزی و ۱۰۰ مرکز نیز روزانه است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی قصد دارد مراکز روزانه را افزایش دهد، خاطر نشان کرد: درصددیم سالمند تنها از صبح تا ظهر در این مراکز حضور یابند و پس از آن نزد خانواده‌اش بازگردد.

رییس دبیرخانه شورای عالی سالمندان ادامه داد: سالمند از صبح تا ظهر در این مراکز نگهداری حضور می‌یابد تا پایش سلامت و توانبخشی شود و مورد آموزش قرار گیرد و در نهایت در ساعت مشخصی از ظهر نزد خانواده‌اش بازگردد تا از کانون خانواده جدا نشود.

وی همچنین در مورد دیگر شرایطی که برای سالمندان در مراکز نگهداری روزانه مهیا می‌شود، اظهار کرد: حضور در اردوهای زیارتی سیاحتی، کنترل قند و فشار خون سالمند، مراقبت‌های شخصی به منظور انجام کارهای شخصی و نحوه مصرف داروها به آنها آموزش داده می‌شود.