مشکل نخست سالمندان، معیشت است

رییس انجمن سالمندان استان اصفهان گفت: دغدغه سوم سالمندان گذراندن اوقات فراغت و کرامت بازنشستگی است که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های اساسی انجام شود. [divider] به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، منوچهر افتخار امروز (سه‌شنبه) در همایش تجلیل از سالمندان که به مناسبت روز سالمند برگزار شد، با بیان اینکه […]

رییس انجمن سالمندان استان اصفهان گفت: دغدغه سوم سالمندان گذراندن اوقات فراغت و کرامت بازنشستگی است که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های اساسی انجام شود.

[divider]

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، منوچهر افتخار امروز (سه‌شنبه) در همایش تجلیل از سالمندان که به مناسبت روز سالمند برگزار شد، با بیان اینکه اطلاق نام سالمندی به معنای حاصل تکامل آمال و اهداف در زندگی است، اظهار کرد: سالمندی یک توفیق الهی است.

وی با بیان اینکه پس از چند سال بزرگداشت روز سالمند هنوز منتظریم مدیران و مسوولان به درد و دل سالمندان گوش دهند، افزود: دوران سالمندی مانند هر دوره‌ای از زندگی با مشکلاتی روبه رو است و امید می‌رود بتوان با برنامه ریزی‌های اساسی از میزان مشکلات سالمندان کاسته شود.

رییس انجمن سالمندان استان اصفهان گفت: ژاپن با ۲۶ درصد و آلمان با ۱۸ درصد به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم جهان به لحاظ تعداد سالمند قرار دارند و ایران با ۸ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

افتخار با بیان اینکه به اعتقاد من سالمندان سه مشکل اساسی دارند، ادامه داد: نخستین مشکل این قشر دغدغه‌های معیشتی آن‌ها است و پس از آن سالمندان با مشکل تامین دارو و به ویژه عدم وجود بیمارستان و پزشک متخصص سالمندان روبه رو هستند، زیرا بیماری‌های این قشر با سایر افراد جامعه متفاوت است.

وی ادامه داد: دغدغه سوم سالمندان گذراندن اوقات فراغت و کرامت بازنشستگی است که باید در این زمینه تدابیری اساسی اندیشیده شود.

رییس انجمن سالمندان استان اصفهان با اشاره به اینکه خانه مهر ویژه سالمندان در اکثر استان‌ها راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: سالمندان در استان‌هایی مانند یاسوج، زاهدان، قم و شیراز ازخانه مهر استفاده می‌کنند اما متاسفانه در استان بزرگ اصفهان هنوز یک خانه مهر هم راه‌اندازی نشده است.

افتخار با اشاره به اینکه خانه مهر برای گذراندن اوقات فراغت سالمندان باید زودتر راه اندازی شود، ادامه داد: به جای اینکه سالمند هر روز اوقات خود را جلوی درخانه بگذراند بهتر است مکانی در نظر بگیریم تا از امکانات آن مانند سالن اجتماعات، کتابخانه و … استفاده کند.

وی تصریح کرد: هر روز را باید روز سالمند نامید زیرا این قشر از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند.