سالمندان در ایران از جایگاه والایی برخوردار هستند

مسوول امور سالمندان اداره کل بهزیستی مازندران گفت : سالمندان در ایران از جایگاه والایی برخوردار هستند و در خانواده ها مورد احترام و تکریم ویژه قرار می گیرند. [divider]   به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر علی خامه ور روز سه شنبه در مزاسم تقدیر از سالمندان بهشهر در مرکز نهگداری سالمندان نیایش این […]

مسوول امور سالمندان اداره کل بهزیستی مازندران گفت : سالمندان در ایران از جایگاه والایی برخوردار هستند و در خانواده ها مورد احترام و تکریم ویژه قرار می گیرند.

[divider]  
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر علی خامه ور روز سه شنبه در مزاسم تقدیر از سالمندان بهشهر در مرکز نهگداری سالمندان نیایش این شهر افزود: آمار سالمندان در کشور به دلیل توسعه و گسترش خدمات درمانی و مراقثبت های پزشکی، افزایش یافته است و برای حمایت از سالمندان می توان از ساز و کارهای پیشگیری از احساس انزوا و گوشه گیری در این افراد استفاده کرد.

وی گفت: سالمندان باور ارزش های وجودی خانواده و جامعه هستند که باید از تجربیاتشان آموخت و گفته های آنان را سرلوحه زندگی قرار داد.

مسوول امور سالمندان اداره کل بهزیستی مازندران افزود: سالمندان امروز همان جوانان دیروز هستند که برای این مرز و بوم تلاش کردند پس برای ارج نهادن به زحماتشان باید به نحوی مطلوب به آنها خدمت رسانی کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر نیز در این جلسه گفت: پیری نه به عنوان یک کلمه ناخوشایند بلکه به صورت خردمندی و فرزانگی تلقی می شود و از این رو می تواند به عنوان مرحله ای موثر در زندگی به حساب آید.

حجت الاسلام و المسلمین سیدصابر جباری افزود: اقدام به زمینه سازی برای تداوم حضور در جامعه، حفظ موقعیت و جایگاه در خانواده، تامین حداقل نیازهای اساسی، حفظ احترام و شان و حرمت و فراهم ساختن امکان مشارکت در انجمن ها و موسسات غیردولتی برای سالمندان به منظور بهره مندی از تجربیات آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.