نگاه آینده پژوهانه در حوزه سالمندان مغفول مانده است

خوشبختانه با ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ایران به سمت سالمندی در حال حرکت است بنابراین باید زیرساخت های لازم برای حمایت از این سالمندان فراهم شود. ایلنا: رئیس سازمان بهزیستی معتقد است که نگاه آینده پژوهانه در حوزه سالمندان مغفول مانده است. به گزارش خبرنگار ایلنا همایون هاشمی در همایش تکریم سالمندان و خانواده […]

خوشبختانه با ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ایران به سمت سالمندی در حال حرکت است بنابراین باید زیرساخت های لازم برای حمایت از این سالمندان فراهم شود.

ایلنا: رئیس سازمان بهزیستی معتقد است که نگاه آینده پژوهانه در حوزه سالمندان مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا همایون هاشمی در همایش تکریم سالمندان و خانواده های آنها که به مناسبت هفته تکریم سالمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: با توجه به اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه مسائل اجتماعی تبحر کافی دارند و در این حوزه صاحب قلم هستند و برای حل مسائل حوزه خدمات اجتماعی بسیار تلاش می کنند امیدوار هستم که شاهد روزهای خوبی در ارائه خدمات اجتماعی در کشور باشیم.

DSC_0198ghh

او با اشاره به اینکه دیروز اولین خانه سالمندان برای نگهداری از سالمندان هنرمند در کشور راه اندازی شد گفت: دکتر ربیعی به ما تأکید کردند که راه اندازی این مراکز را توسعه بدهیم و در همه خوشه‌های جمعیتی در قالب بنیادهای فرهیختگان به صورت روزانه و حتی شبانه روزی به سالمندان خدمات ارائه کنیم.

هاشمی ادامه داد: نگاه آینده پژوهانه در حوزه سالمندان مغفول مانده است و با توجه به اینکه محققان اعلام کرده اند تا سال ۱۴۰۴ در ایران بیش از ۱۵ میلیون سالمند خواهیم داشت باید تلاش کنیم تحقیقات در حوزه سالمندی را گسترش دهیم.

او توضیح داد که خوشبختانه با ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ایران به سمت سالمندی در حال حرکت است بنابراین باید زیرساخت های لازم برای حمایت از این سالمندان فراهم شود.