جشن تکریم سالمندان در مشهد

جشن تکریم سالمندان به مناسبت روز سالمند و برای پاسداشت و تکریم از این قشر در عرصه خانواده در مرکز توانبخشی آموزشی در مشهد برگزار شد. [divider] جشن پاسداشت و تکریم سالمندان ظهر دوشنبه با حضور معاون توانبخشی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی در میان مددجویان مرکز توانبخشی […]

جشن تکریم سالمندان به مناسبت روز سالمند و برای پاسداشت و تکریم از این قشر در عرصه خانواده در مرکز توانبخشی آموزشی در مشهد برگزار شد.

[divider]

جشن پاسداشت و تکریم سالمندان ظهر دوشنبه با حضور معاون توانبخشی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی در میان مددجویان مرکز توانبخشی روزانه نشاط برگزار شد.

مدیر مرکز توانبخشی آموزشی نشاط در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر اظهارکرد: سالمندی زمان احساس بی نیازی است و فرصت سیر به سوی کمال و رسیدگی به خویشتن است.

حمیده صفاریان افزود: پیری نه بعنوان یک کلمه ناخوشایند بلکه به صورت خردمندی و فرزانگی تلقی می شود و از این رو می تواند به عنوان مرحله ای موثر در زندگی به حساب آید.

وی ابراز کرد: سالمندان باور ارزش های وجودی خانواده و جامعه هستند که باید از تجربیات شان آموخت و گفته های آنان را سرلوحه زندگی قرار داد.

صفاریان با اشاره به شیوع افسردگی و آلزایمر در این دوران تصریح کرد: اگر سالخوردگان ما به جای نشستن در خانه به میان هم سن و سال های خود بروند دچار چنین معضلاتی نمی شوند.

وی عنوان کرد: سالمندان امروز همان جوانان دیروز هستند که برای این مرز و بوم تلاش کردند پس برای ارج نهادن به زحماتشان باید به نحوی مطلوب به آنها خدمت رسانی کرد.

در این جشن گروه سرود مادر بزرگ ها با اجرای سرود ای ایران نشاط خود را در این دوران کهولت نشان دادند و در پایان با شاخه های گل از این بزرگان قدردانی به عمل آمد.