صورتجلسه

همدان / گزارش عملکرد بنیاد فرزانگان برنا دلان همدان

بنیاد فرزانگان برنا دلان همدان مفتخر است که توانسته است با همکاری اعضاء محترم در راستای اهداف از پیش تعین شده خود که همانا پر کردن اوقات فراغت، سلامت جسم و روان و پویایی قشر سالمند است گامهای موثری برداشته و مورد توجه قرار گیرد.

از بذل توجه و عنایتی که از طرف جناب آقای دکتر براتی مدیریت محترم دبیرخانه شورای ملی سالمندان ایران نسبت به این قشر فرهیخته مبذول نموده نهایت سپاس ویژه را داریم.

از عنایت و توجه فوق العاده جناب آقای الوند مدیر کل محترم بهزیست استان و آقای حجت الاسلامی معاونت محترم توانبخشی و جناب آقای رهبر ریاست محترم بهزیستی شهرستان همدان و دیگر مسئولین محترم سپاسگزاریم .

در همین راستا اداره محترم کل بهزیستی همدان بر اساس بخشنامه دبیر خانه محترم شورای ملی سالمندان از بنیاد فرزانگان برنا دلان همدان دعوت بعمل آورد تا گروهی ۴۴ نفره از اعضاء محترم بنیاد را جهت مسافرت یک هفته ای انتخاب و پذیرش نماید که این مهم بعهده خانم منوچهری و افراسیابی نهاده شد تا با دیگر همراهان از سازمان محترم بهزیست همدان در لیست سفر قرارو هماهنگی های لازم برقرار گردید.

photo_2016-07-05_01-07-31

پیشاپیش از زحمات فوق العاده ی نمایندگان سازمان بهزیستی همدان سرکار خانم زارع و محمدی و حضورسرکار خانم افتخاری از دبیر خانه شورای ملی سالمندان و آقای رجوی مدیر مجموعه اردوگاه حبیب ابن مظاهر که بمنظور ساماندهی این سفر ۵ روزه در محیطی آرام ، با برنامه غذایی عالی و برنامه میان وعده ی کاملا قابل قبول متحمل گردیدند سپاس فراوان و آرزوی موفقیت بیشتر داریم.

روز شنبه ۲۸/۰۳/۱۳۹۵ در ساعت ۷ صبح به سرپرستی خانم زارع و محمدی نمایندگان محترم سازمان بهزیستی و خانمها منوچهری و افراسیابی نمایندگان بنیاد فرزانگان با دو دستگاه اتوبوس vip از همدان سفری کاملا هماهنگ و برنامه ریزی شده به مقصد شهرستان تنکابن حرکت آغاز کردیم.

با توجه به ایام مبارک ماه رمضان و گزینش اعضاء بالای هفتاد سال و ناتوانی از روزه داری قبل از حرکت با مدیریت غذاخوری خانواده در شهرستان رشت تماس و برای ناهار روز شنبه برنامه ریزی و پذیزش انجام شد که محیط سالن غذاخوری خانواده و نوع غذا سرو شده کاملا رضایت بخش بود.

photo_2016-07-05_01-07-46

ساعت ۵ بعد از ظهر به محل اردوگاه فرهنگی آموزشی حبیب ابن مظاهرشهرستان تنکابن رسیدیم . خانم زارع و خانم محمدی کارهای پذیرش را به سرعت انجام و پس از مدتی کوتاه کلید اتاقها آماده تحویل بود خانمها افراسیابی و منوچهری اسامی گروه را برای اسکان در اتاق ها لیست کرده و جایگزینی ها انجام شد پس از جابجایی عده ای برای استراحت و عده ای به ساحل دریا به تماشا نشستند.

ساعت ۳۰/۸ که برای صرف شام به سالن غذاخوری فراخوانده شدند . بعد از شام قدم زدن در کنار ساحل و استراحت در آلاچیق های محوطه بعد از چندین ساعت طی طریق موجب آرامش همراهان گردید .
روز یکشنبه ۲۸/۰۳/۱۳۹۵ ساعت ۳۰/۷ تا ۳۰/۸صبح برای صرف صبحانه دعوت شدیم

پیوستن خانم افتخاری از شورای ملی سالمندان تیم مدیریتی را تکمیل و موجب دلگرمی همراهان گردید.

در ساعت ۰۰/۹ سه دستگاه مینی بوس به سفارش قبلی تیم مدیریتی در محل اردوگاه برای جابجایی همراهان حاضر بودند.

عزیمت به محل آبمعدنی رامسر برنامه امروز صبح بود با پیگیری تیم مدیریتی و معرفی نامه از طرف آقای رجوی مدیر مجموعه آبمعدنی رامسر همه اعضاء را مجانی پذیرش نمود اعضاء گروه ساعتی تن به آب گرم استخر های آبمعدنی دادند خستگی در کردند.

صبحی مفرح را تجربه کردیم و ساعت ۰۰/۱۲ عزیمت به اردوگاه و ساعت ۰۰/۱ بعد از ظهر صرف ناهار.بعد از استراحت اندکی ساعاتی به تماشای غروب دریا و ساحل زیبای آن نشستیم.

photo_2016-07-05_01-07-35

ص ۲
حضور آقای رجوی مدیریت محترم مجموعه حبیب ابن مظاهر و آشنایی با ایشان حال و هوای خاصی داشت موجب امتنان خاطرهمراهان گردید.

شب در محلی از ساحل دور هم جمع شدیم وزیر انداز ها پهن کردیم زیر نور چراغهای رنگی در محیطی آرام برنامه های شعر خوانی و سرگرم کننده ای را تا ساعات پایانی شب داشتیم.

روز دوشنبه ۲۹/۰۳/۹۵ بعد از صرف صبحانه طبق برنامه اعلام شده مینی بوس ها برای انتقال اعضاء از ساعت ۰۰/۹ منتظر تا موزه رامسررا بازدید داشته باشیم تیم مدیریت اجازه بازدید رایگان را فراهم آورده بودند که موجب استقبال و رضایت خاطرهمراهان قرار گرفت بعد از بازدید موزه عده ای برای خرید راهی مراکز خرید حوالی موزه شدند که معمولا دست خال برگشتند ساعت ۰۰/۱۲ به اردوگاه مراجعت و آماده رفتن به سالن غذاخوری گردیدیم.

بعد از ظهر استراحت کوتاهی اکثر خانمها برای خرید به مرکز شهر رفتند وبقیه به تماشای امواج دریا و شنیدن آوای موج هایی که خود را به ساحل میکوبیدند نشستند.

ساعت شام که فرا رسید جملگی به سالن غذاخوری مراجعه و وپس از صرف شام استراحت وعده ای هم قدم زدن در ساحل را ترجیح دادند.

روز سه شنبه ۳۰/۰۳/۹۵ صرف صبحانه ای گوارا . امروز برنامه تله کابین رامسر در دستور کار بود باز هم تیم مدیریتی معرفی نامه مجوز تخفیف ویژه برای بلیط های تله کابین را گرفتند با مینی بوس ها به محل تله کابین رفتیم تعداد ۴۱ نفر از همراهان راهی بلندای تله کابین شدند و بقیه در محوطه به گشت و گذار و خرید پرداختند بام رامسر و هوای سبک ولطیف و چشم انداز زیبای آن به آسانی توصیف قابل نیست روز خوبی را آغاز کرده بودیم حدود ساعت یک در محوطه آماده سوار شدن بودیم و ساعت یک و نیم برای رفتن به سالن غذاخوری صرف ناهار و بعد طبق معمول استراحت.

قرار داشیم بعد از ظهر به منطقه آزاد شنا برویم مینی بوس های آمدند و همگی به محل سالم سازی دریا رفتیم متاسفانه اعلام گردید که دریا متلاطم و برای شنا مناسب نیست موجب آزردگی خاطر گردید. همراهان برای خرید وچند نفری هم برای تهیه هدایای مورد نظر متفرق شدیم.

بعد از صرف شام از طرف گروه به چهار نفر از همکاران مجموعه که سالن غذاخوری را در ایام ماه مبارک رمضان برای پذیرایی آماده داشتند هدایایی بعنوان یاد بود اهدا گردید که موجب شادمانی اعضاء و همکاران واقع شد . لحظات خوبی داشتیم.

در ساعات بعد از ظهر جناب آقای شریفی بعنوان نماینده بنیاد فرزانگان یک عدد گلدان نقاشی شده از کارهای دستی همدان را بمنظور قدردانی و تشکر به دفتر آقای رجوی هدیه نمودند .

آخرین شب را در ساحل دریا گرامی داشتیم حوالی ساعت ده شب در محل مورد نظر گرد آمدیم تا با شنیدن سخنان خانم افتخاری و خانم زارع قدر دانی، تشکر و سپاس از تیم مدیریت که در دستور کار بود با اهدای هدایایی نه چندان قابل در حد دوستان فقط بمنظور نشان دادن حس خوب همبستگی از طرف بنیاد فرزانگان توسط خانم منوچهری و افراسیابی هدیه گردید شبی به یاد ماندنی را پشت سر گذاشتیم.

photo_2016-07-05_01-07-39

روز چهارشنبه ۳۱/۰۳/۹۵ بعد از صرف صبحانه . امروز صبح قرار بود برنامه ای نداشته باشیم.

خبر رسید مینی بوس ها برای انتقال اعضاء به جنگلهای دو هزار یا سه هزار آماده اند . اعلام آماده باش داده شد به سرعت سواروراهی جنگل شدیم مسیر زیبای جنگل و هوای خنک و نرم جنگل آرامشی خاص میبخشید عده ای از دوستان از آب گوارای منطقه سوغات بردند عده ای به نظاره نشستند تا قدرت کائنات را یکبار دیگر از نزدیک ببینند.

بعد از زیبایی کوه و جنگل تنها موردی که نظر هر بیننده را متوجه می کرد آلودگی محوطه جنگل بود کاش مردم و متولیان امر نسبت به آلودگی و نظافت منطقه احساس وظیفه می کردند چند نفری تصمیم داشتیم که نسبت به جمع آوری اشغالها دستی بالا بزنیم که زمان و ضیق وقت اجازه ی این کار را نداد.

به منزلگاه برگشتیم. امروز ناهار باید زود تر صرف میشد تا برای برگشتن وقت کافی داشته باشیم ساعت ۲ فرا رسید، خداحافظی از دوسانی که چند روز زحمات فراوانی را برای پذیرایی از ما متحمل شده بودند از خانم افنخاری از خانم زارع خانم محمدی واز اقای رجوی و از همکاران سالن غذا خوری کار آسانی نبود. فقط توانستیم قدر محبت هایشان را با تکان دادن دست سپاس بگوئیم و خاطرات در ذهنمان ثبت کنیم.

photo_2016-07-05_01-07-27

ص ۳
دو دستگاه اتوبوس برای برگشت از همدان آمده بودند و آماده سوار کردن . هر کس ساکها را در جعبه بغل اتوبوس جای داد و سوار از محوطه ای که پنج روز و۴ شب پذیرای ما بود با یک دنیا خاطره به یاد ماندنی خارج شدیم.

طی طریق شروع شد حال و هوای رفتن با زمان برگشت کاملا متفاوت بود در مسیر هر چه از خوردنی و تنقلات باقی مانده بود در اتوبوس ها توزیع شد . در لاهیجان و رودبارتوقف چند دقیقه ای داشتیم و نهایتا در ساعت ۳۰/۰۱ بامداد روز پنجشبه جلو محل دفتر بنیاد از همراهان خداحافظی نمودیم. از همراهی خانم محمدی در برگشتن به همدان سپاسگزاری مجدد داریم.

از تمامی مدیران و مسئولینی که در برنامه ریزی این سفر جند روزه اعضاء بنیاد فرزانگان برنا دلان همدان را همراهی نمودند سپاس ویژه داریم.

همراهی و همکاری جناب آقای الوند مدیرکل بهزیست همدان و جناب آقای شیخ الاسلامی معاونت محترم توانبخشی همدان قابل ستایش است

امیدواریم که اینگونه برنامه ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم جوابگوی نیاز امروزه سالمندان بزرگوارمان که زمانی خود نیز از مدیران لایق و خدمتگزار جامعه ای که اینک مدیرانش دانش آموختان همان قشر فرهیخته اند بوده اند باشیم.