طرح مراقبین خانگی، کشوری می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح مراقبین خانگی(حمایت از سالمندان و معلولان) به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور انجام می‌شود گفت: تا پایان سال این طرح به صورت استانی اجرا می‌شود.  [divider] همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری در حوزه رفاه اجتماعی […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح مراقبین خانگی(حمایت از سالمندان و معلولان) به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور انجام می‌شود گفت: تا پایان سال این طرح به صورت استانی اجرا می‌شود.

 [divider]

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری در حوزه رفاه اجتماعی با سایر حوزه‌ها و بخش‌های مختلف خبری متفاوت است و خبرنگاران حوزه بهزیستی از مددکاران افتخاری این سازمان هستند.

وی تصریح کرد: سیاست سازمان بهزیستی این است که تعداد شرکای کاری و گروه‌های حامی را در سازمان گسترش دهد و به گونه‌ای فعالیت شود که تمام گروه‌ها و NGO‌ها ارتباط خوبی را با سازمان بهزیستی داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه فعالیت سازمان بهزیستی کشور نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است گفت: تعداد روزهای رسمی، ملی و بین‌المللی مرتبط با فعالیت بهزیستی در تقویم کشور بیش از ۴۰ روز است.

هاشمی ادامه داد: بهزیستی متولی بخش مهمی از جامعه است و در واقع باید بتواند به گروه‌های جمعیتی خاص( ناشنوایان، نابینایان، بیماران ذهنی، معلولان، سالمندان و … ) خدمات بدهد.

هاشمی گفت: سازمان بهزیستی به سمتی حرکت می‌کند که از سایر دستگاه‌ها مطالبه‌گر شده است و دستگاه‌ها موظفند وظایف ذاتی خود را در قبال جامعه هدف بهزیستی انجام دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: در قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان وظایف دستگاه‌ها در قبال معلولان مشخص شده است که امیدواریم دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

هاشمی ادامه داد: معلولیت علی‌رغم فعالیت‌هایی که در حوزه بهداشت شده است رشد پیدا کره است و به تبع در کشور ما نیز با رشد عجیبی روبرو بوده است و که باید با برنامه‌های متعدد بتوانیم از این رشد جلوگیری کنیم.

هاشمی گفت: سازمان بهزیستی کشور در کنار تمام وظایف خود توجه ویژه‌ای را به سالمندان و مسائل مختلف آنها دارد و در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شده است چرا که ما اعتقاد داریم در ایران نباید سالمندان ناتوان باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه در خصوص طرح مراقبین خانگی گفت: این طرح در ۱۰ استان به صورت پایلوت اجرا شده است که با به دست آوردن نتایج آن تا پایان سال به صورت کشوری اجرا خواهد شد.

هاشمی در پایان گفت: یکی دیگر از طرح‌های مورد نظر سازمان بهزیستی کشور طرح حامی از معلولان است که این طرح به صورت پایلوت در شهرستان ری در حال برگزاری است و پس از به دست آوردن نتایج آن در چند استان دیگر اجرا خواهد شد.