لزوم شناخت و رفع چالش‌های سالمندی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروز و با توجه به حرکت جمعیت ایران به سمت سالمندی، باید چالش‌ها و دغدغه‌های این گروه را به‌خوبی شناخت و برای رفع آن با برنامه عمل کرد. [divider] به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، مقدمی امروز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: امسال روز جهانی […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروز و با توجه به حرکت جمعیت ایران به سمت سالمندی، باید چالش‌ها و دغدغه‌های این گروه را به‌خوبی شناخت و برای رفع آن با برنامه عمل کرد.

[divider]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، مقدمی امروز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: امسال روز جهانی سالمند را با این شعار “سالمندان چه می‌گویند؟” برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، همراه و همدل شده و با کمک رسانه‌ها، دغدغه‌های سالمندان را بار دیگر بررسی کرده و راهکارهای رفع این دغدغه‌ها را به‌خوبی شناسایی کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بدون تردید تامین و ارتقای سلامت همه جانبه سالمندان، دارای ابعاد گوناگون اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و اقتصادی است.

وی با تصریح اینکه همکاری بین بخشی دستگاه‌های مختلف و همبستگی ملی تشکل‌های مردمی و تمامی اقشار در مسیر پاسخ به نیازهای سالمندان ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: روز جهانی سالمندان فرصتی مناسب برای این همدلی است، برای رسیدن به یک اتحاد و اشتراک نظر با هدف رفع مشکلات فراروی این جامعه.

مقدمی یادآور شد: ششم تا دوازدهم مهرماه هفته ملی سالمندان است و بر همه افراد جامعه که به‌نوعی با سالمندان به شکل مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط داشته و دارند، لازم است که در راستای ارتقا کمی و کیفی خدمات متناسب با نیازهای این گروه، همراه شوند.

به گزارش ایسنا، سالمند سالم، بیمارستان‌های دوستدار سالمند، سالمند و خدمات بیمه‌ای، سالمند و مراکز حمایتی، سالمند، شهر ایمن و سالمند، خانواده و جمعیت، و سالمند و کرامت اجتماعی عناوین هفته بزرگداشت سالمندان است.