روز جهانی سالمند در پارک خیام

ویژه برنامه «روز جهانی سالمند» امسال با شعار «سالمندان چه می گویند؟» با حضور جهاندیدگان شهر تهران روز سه شنبه ۹ مهر ماه در پارک خیام برگزار می شود.  [divider]  به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۳ شهرداری تهران، این برنامه با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه […]

ویژه برنامه «روز جهانی سالمند» امسال با شعار «سالمندان چه می گویند؟» با حضور جهاندیدگان شهر تهران روز سه شنبه ۹ مهر ماه در پارک خیام برگزار می شود.

 [divider]

 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۳ شهرداری تهران، این برنامه با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و معاونت اجتماعی شهرداری این منطقه و با حضور بیش از ۱۵۰نفر از سالمندان شهر تهران در دو بخش جشنواره چاشنی های محلی اقوام ایرانی و نیز بخش صحنه ای برگزار می شود.از آنجایی که آشپزی ایرانی یکی از کاملترین ترکیبات غذایی در جهان را شامل می شود، زنان ایرانی به صورت سنتی با شناختی دقیق از مواد غذایی و ترکیب آنها با یکدیگر برای غنی تر شدن هرچه بیشتر غذاها به بازده خوبی دست یافته اند.

چاشنی های ایرانی شامل: انواع ترشی ها، مرباها، شورها، رب ها، سس ها ،آبغوره و ابلیمو می شود.

در این جشنواره، جهاندیدگان با تهیه انواع چاشنی های با یکدیگر به رقالبت می پردازند.

در بخش صحنه ای این مراسم نیز برنامه های متنوع فرهنگی همچون: اجرای کر سالمندان، اجرای حر کات ورزشی سالمند ۹۲ ساله ،سخنرانی، مسابقه، نمایش طنز، موسیقی سنتی و… برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت دراین مراسم می توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت ۱۳:۳۰ به پارک خیام واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷شهریور، خیابان خشکبارچی، مراجعه ویا با تلفن:۳۳۳۵۵۲۰۳ تماس حاصل کنن