اجرای بازی‌های محلی توسط سالمندان در رودان

برگزاری بازی‌های محلی در رودان توسط سالمندان بخشی از برنامه‌های روز جهانی سالمند در این شهرستان است.  [divider] به گزارش خبرگزاری فارس از رودان واقع در شرق مرکز هرمزگان، دکتر غلامعلی خجندی ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته سالمند اظهار داشت: سالمندی پدیده‌ای زیستی و طبیعی است که به مرور زمان با تغییرات فیزیولوپزیک همراه است. وی […]

برگزاری بازی‌های محلی در رودان توسط سالمندان بخشی از برنامه‌های روز جهانی سالمند در این شهرستان است.

 [divider]

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان واقع در شرق مرکز هرمزگان، دکتر غلامعلی خجندی ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته سالمند اظهار داشت: سالمندی پدیده‌ای زیستی و طبیعی است که به مرور زمان با تغییرات فیزیولوپزیک همراه است.

وی با بیان اینکه روند این تغییرات در افراد مختلف یکسان است ولی سرعت ایجاد آن متفاوت است، اضافه کرد: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که به عنوان معیار تندرستی و بهداشت در جامعه مطرح است، متوسط طول عمر یا امید به زندگی است.

این مسئول یادآور شد: در جوامعی که امید به زندگی بالاست تعداد سالمندان نیز بیشتر خواهد بود.

خجندی اذعان داشت: سالمندان در برابر بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، بیماری‌های اسکلتی و افزایش چربی خون قرار می‌گیرند که با آموزش می‌توان بسیاری از مشکلات ناشی از بیماری‌های این دوران را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه برای برخورداری از دوره سالمندی سالم باید از دوران کودکی اقدام کرد، تصریح کرد: تغییر شیوه زندگی و استفاده از مواد غذایی مناسب از دوران کودکی موجب سلامت فرد در دوران سالمندی و کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن در دوران سالمندی می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افزایش جمعیت سالمندی در سال‌های آینده ما را با موج سالمندانی مواجه خواهد کرد که باید سیاست‌های مناسب برای برخورد با آنها را اتخاذ کنیم.

گفتنی است اجرای بازی محلی  توسط سالمندان، گرفتن فشار خون سالمندان در نماز جمعه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع (پدر بزرگ، مادر بزرگ دوستت دارم) در مهد کودک‌ها و مدارس این شهرستان، آموزش مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، عیادت از بیماران سالمند، ویزیت رایگان سالمندان در مراکز بهداشتی درمانی با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های سالمندی و چند برنامه دیگر از جمله برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان در هفته سالمند امسال است.