مرکز تخصصی آلزایمر راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به شیوع آلزایمر در دوران سالمندی، مرکز تخصصی آلزایمر راه اندازی می شود. «زهرا نوع پرست» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: شیوع آلزایمر در دوران سالمندی از رایج ترین مشکلات این سنین است و به همین منظور پروتکلی تدوین […]

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به شیوع آلزایمر در دوران سالمندی، مرکز تخصصی آلزایمر راه اندازی می شود.

«زهرا نوع پرست» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: شیوع آلزایمر در دوران سالمندی از رایج ترین مشکلات این سنین است و به همین منظور پروتکلی تدوین شد که برای سال ۹۳ مرکز تخصصی آلزایمر درحیطه سالمندان راه اندازی شود.

وی با اشاره به وجود ۹۳ مرکز سالمندان روزانه در کشور، تصریح کرد: نگاه سازمان بهزیستی به سالمند یک نگاه توانبخشی برای داشتن سالمندان سالم است. 

وی خاطرنشان کرد: اگر به موقع به سالمندی رسیدگی و توجهات لازم در زمان مورد نیاز انجام شود، سالمندی دیگر معلولیت نیست. 

وی ادامه داد: این ۹۳ مرکز که حدود چهار هزار و ۴۴۷ نفر را تحت پوشش دارند در حقیقت مراکز ارتقا سلامت روان و جسم هستند. 

نوع پرست با اشاره به غیردولتی بودن این مراکز، گفت: حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از این سالمندان یارانه دریافت می کنند یعنی سازمان بهزیستی هزینه ۶۰ درصد از سالمندانی که نیاز مالی دارند را متقبل می شود. 

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جشنواره کودکان ناشنوا در هفته جهانی ناشنوایان برای ناشنوایانی که در مراکز بهزیستی به نوعی از توانمندی ها دست پیدا کردند، گفت: ناشنوایان و کم شنوایانی که مهارتهای گفتار و زبان قابل قبولی کسب کرده اند در جشنواره بیمارستان میلاد تهران قابلیت ها و توانایی های خود را به نمایش خواهند گذاشت. 

وی افزود: در همین راستا صبح روز یکشنبه (فردا) سمپوزیوم علمی فرهنگی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا برگزار و ۲۰ مقاله علمی توسط کارشناسان در آن ارائه می شود. 

نوع پرست ارائه خدمات توانبخشی و ارزیابی های شنوایی و گفتار رایگان را از دیگر برنامه های هفته جهانی ناشنوایان عنوان کرد.