یزد / جلسه مشترک شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان

پنجمین جلسه مشترک شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان با محوریت مناسب سازی محیط ویژه معلولان، جانبازان و سالمندان با حضور معاون فرماندار، نمایندگان فرمانداری و شهرداری ،ریاست و اعضای شورای شهر اردکان، عقداء، احمد آباد و ترک آباد بخشدار مرکزی و کارشناسان بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی اردکان […]

پنجمین جلسه مشترک شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان با محوریت مناسب سازی محیط ویژه معلولان، جانبازان و سالمندان با حضور معاون فرماندار، نمایندگان فرمانداری و شهرداری ،ریاست و اعضای شورای شهر اردکان، عقداء، احمد آباد و ترک آباد بخشدار مرکزی و کارشناسان بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی اردکان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه معاون فرماندار با اشاره به موارد قانونی مصوب و موجود در خصوص الزام کلیه دستگاه ها مبنی بر مناسب سازی محیط جهت معولین و جانبازان، خواستار اجرایی شدن هر چه زودتر این موارد شدند. وی رعایت موارد مناسب سازی در ساختمان ها و ادارات تازه تاسیس یا در حال احداث را در الویت امر دانستند.

۱
مصطفی پوردهقان افزود : امیدواریم با ایجاد شهری قابل دسترسی برای همه، معلولان را نیز چون دیگر شهروندان در مسیر توسعه سهیم و اثرگذار دانسته و با ایجاد زیرساخت های لازم، موجبات بهره برداری از توان و دانش این عزیزان را فراهم آوریم.

IMG_8850

در ادامه دکتر عضد زاده رئیس بهزیستی و دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان با اشاره به شعار سال ۲۰۱۵ روز جهانی معلولان”دسترسی و توانمندسازی برای همه” افزود: امروزه مقوله مناسب سازی فضاها و اماکن شهری و شهر بدون مانع، به رغم وجود قوانین چندگانه و الزام آور، تنها و تنها به دلیل سهل انگاری و ساده اندیشی مسئولان و متولیان امور، به رویای دست نایافتنی سالمندان، معلولان و جانبازان بدل شده، رویایی که به واقعیت پیوستن اش، چندان سخت به نظر نمی رسد و چندان زمان نمی برد، اگر ما بخواهیم و از همین امروز دست به کار شویم.

IMG_8876

وی ادامه داد: بدیهی است که در این رهگذار، شهرداری ها و شوراهای شهر مسئولیت دو چندانی داشته و دارند و دیگر ادارات و دستگاه های دولتی و غیر دولتی نیز به فراخور نوع خدمت و مسئولیت های قانونی خویش و به استناد آیین نامه ها و قوانین موجود، هریک مسئول، اگر که به جنبه های انسانی و حمایت از حقوق شهروندان و اصل “برابر سازی فرصت ها” اعتقاد داشته و برای شان ارزش قائل باشند.

IMG_8880

وی شهرهای بدون مانع را یکی از مصادیق برابر سازی فرصت ها دانست که نه تنها به معلولان و سالمندان فرصت زندگی دوباره ای می بخشد بلکه برای تمامی اقشار جامعه نیز پیام آور محیطی سالم و امن برای زندگی است.

عبدالرضا آسایش رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز ضمن تشکر از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی آمادگی شورای شهر را در جهت مناسب سازی محیط شهری شهرستان اعلام نمود.